Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #1 Del Skrevet 21. oktober 2007 Gruer meg til alt vondt, morfin sprøyte, spinal sprøyte,katete... Er det vondt med det røret oppi urin røret, hva skal til for å få narkose? Har hatt vanlig fødsel sist med epuderal å de stakk masse feil auaauaua Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10698597-vil-ha-narkose-ikke-alle-de-spr%C3%B8ytene-er-s%C3%A5-nerv%C3%B8s-og-for-%C3%A5-sette-inn-det-katete-%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 21. oktober 2007 #2 Del Skrevet 21. oktober 2007 Kateter er ikke vondt å sette.. Kjenner nesten ikke. Kan være litt ubehagelig å ta ut, men det er over på null komma niks! Går så bra at! De setter 2-3 venfloner i hendene dine, de er som vanlige sprøytestikk. Ikke kjempevonde, men de kjennes.. Spinalen kjennes også ja, men ikke verre enn en blodprøve.. Du får morfin i venflonene en stund, og evt i låret (jeg fikk det etter min andre fødsel), og blodfortynnende i magen. Dem kjennes ikke.. Aner ikke hva som skal til for å få narkose, men jeg vil ikke ha narkose heller da.. Har hatt to ks jeg, og stikkene er det siste jeg tenker på. De er ikke så vonde.. Håper det ordner seg for deg!! Lykke til.. =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10698597-vil-ha-narkose-ikke-alle-de-spr%C3%B8ytene-er-s%C3%A5-nerv%C3%B8s-og-for-%C3%A5-sette-inn-det-katete-%C3%A5/#findComment-10698872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 22. oktober 2007 #3 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har hatt ks med narkose og vil absolutt ikka anbefale det. For det første går du glipp av masse ved å sove under ks'et. Skulle gjort mye for å ha opplevd lillegutt sitt første møte med verden og fått han opp til meg klissete og "fæl". Å våkne opp menge timer senere og få møte en sovende, ferdig vasket og påkledd gutt var ikke det samme. Sørger ennå over å ha gått glipp av det, nå 1.5 år etterpå. For det andre, er du mye mer opplagt etter å vært våken enn ved narkose. Kroppen var så tung det første døgnet og ville bare sove. For det tredje er ikke narkose noe en bør utsette kroppen for med mindre det er nødvendig. Og tviler dessverre på at du får det kun for å få slippe sprøyta i ryggen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10698597-vil-ha-narkose-ikke-alle-de-spr%C3%B8ytene-er-s%C3%A5-nerv%C3%B8s-og-for-%C3%A5-sette-inn-det-katete-%C3%A5/#findComment-10709595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabjørn Skrevet 22. oktober 2007 #4 Del Skrevet 22. oktober 2007 jeg hadde akutt ks med førstemann og jeg fikk da narkos siden ikke anestesilegen ville sette epedural på meg skal ha planlagt ks om 1mnd og da får jeg også narkose noe som ikke gjør meg noen ting å sove under inngrepet! alle snakket om at de mister så mye når de sover og våkner opp mange timer senere når babyen er født..... synes ikke det gjør noe jeg da, men vi er jo forskjellige! du kan be om å få narkose og jeg tror neppe legen nekter deg å få det du sier at du er redd for sprøytene osv så da burde det gå i orden.. jeg gruer meg til veneflonen så jeg skal be å få emblakrem med meg hjem som jeg kan sette på samme morra som jeg skal inn på sykehuset.. ang kateter hvis du får narkose så setter de kateteret etter du har sovnet inn og da kjenner du ingen ting.......det er bare litt ekkelt når de tar ut den senere men ikke vondt lykke til håper du får narkose og det at man ikke bør utsette kroppen for narkose er bull shit...jeg har hatt mange operasjoner og har hatt narkose hver gang, jeg har ikke tatt skade av det!! jeg også hater sprøyter og jeg har sagt klart i fra at jeg SKAL SOVE og ikke få lokalbedøvelse nei takk ! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10698597-vil-ha-narkose-ikke-alle-de-spr%C3%B8ytene-er-s%C3%A5-nerv%C3%B8s-og-for-%C3%A5-sette-inn-det-katete-%C3%A5/#findComment-10711740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #5 Del Skrevet 23. oktober 2007 På apoteket selger de nå emla-plaster reseptfritt. Dette er plaster som bedøver områder som skal stikkes. Mener at det også finnes en krem som du kan smøre på før kateteret settes inn, vet ikke om dette er reseptfritt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10698597-vil-ha-narkose-ikke-alle-de-spr%C3%B8ytene-er-s%C3%A5-nerv%C3%B8s-og-for-%C3%A5-sette-inn-det-katete-%C3%A5/#findComment-10712917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #6 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei! Skjønner at du gruer deg litt, men de som jobber på sykehuset kommer til å hjelpe deg så godt de kan slik at du skal ha det best mulig hele tiden:-) Det er derfor de er der! Jeg høres kanskje litt "hard" ut, men det er nå engang slik at barnet må ut. Er med på mange keisersnitt i jobben min, og det er mange som gruer seg. ALLE gruer seg, og de fleste synes det gikk mye bedre enn forventet etterpå. Man legger mye mer energi på det å grue seg, enn på det å glede seg. For det er mest positive overraskelser man får! Nåler og katetere hører med til det å ta godt vare på deg. Det må du igjennom,men emla-krem finnes for å bedøve der de skal stikke. Husk å spørre om det i god tid. Oftest får man ikke narkose. Det skal TUNGTVEIENDE grunner til å få narkose. Å ønske seg det er ikke ansett som tungtveiende, og GRUNNEN til det er at narkose påvirker barnet ditt negativt også, i og med det får i seg de samme medisinene som deg. Det kan gjøre at barnet puser dårligere når de kommer ut, hvilket er unødig risiko for barnet. De som får narkose har enten fått det fordi de ikke kan føde normalt og ikke kan stikkes i ryggen pga sykdom eller skade. De aller aller fleste barna som blir forløst ved keisersnitt og narkose har det helt fint etterpå, men som sagt er det ikke det beste for barnet. Stikket i ryggen har jeg prøvd selv (og jeg er ei skikkelig pyse), men det gikk kjempefint! Det er supertynne nåler, ikke som ved epidural. Konsentrer deg om å sitte optimalt (som du får beskjed om), og helst helt stille når du får bedøvelsen, be om at de forteller hva de gjør dersom du er skvetten av deg. Da er sjansene for at legen treffer størst. Det går an å spørre om du kan få lagt inn kateteret etter at dene ryggbedøvelsen er satt, da kjenner du nemlig ikke at de setter det inn! Å ta det ut er ikke særlig vondt, det kan kjennes litt ut som om du må tisse litt da, og en stund etterpå. Hvis du gruer deg, si i fra til de som jobber der, be dem forklare slik at du ikke behøver å lure på hva som skjer. Har du noen med deg, hold hånden og snakk sammen, det er godt å ha noen som er kjent hos seg. Så håper jeg du bruker litt tid på å glede deg også! For det kommer til å bli en kjempepositiv opplevelse, det er jeg nesten sikker på! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10698597-vil-ha-narkose-ikke-alle-de-spr%C3%B8ytene-er-s%C3%A5-nerv%C3%B8s-og-for-%C3%A5-sette-inn-det-katete-%C3%A5/#findComment-10723437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HelloAlicjaAreYouACar?1pp Skrevet 24. oktober 2007 #7 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg hadde ks med narkose og jeg vil anbefale det. Var oppe etter 1 1/2 time. Jeg ble nerveskadet av all stikkingen til spinalen og jeg ville aldri vært våkene tter noe sånt. Jeg syns det var en fin opplevelse. Eneste dumm er at jeg gikk glipp av jenta mi sine første 50 minutter - men jeg har jo resten av livet med henne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10698597-vil-ha-narkose-ikke-alle-de-spr%C3%B8ytene-er-s%C3%A5-nerv%C3%B8s-og-for-%C3%A5-sette-inn-det-katete-%C3%A5/#findComment-10724644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå