Lilje74 Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 Dette her med albutemperert vann etc. Det gjelder vel bare mens de er spebarn? Nå som datteren min er 13 måneder kan hun vel få ha litt varmere vann uten at det er farlig? Hvordan gjør dere?
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 Hei:o) Vi har en sønn på snart 3 år og jeg sjekker altid med armen og ikke med bare noen fingrer for det gir falsk inntrykk på en måte.. Man klarer ikke å kjenne hvor varmt det er med fingrene, kjenner man med en annen kroppsdel så kjenner man at det faktisk er mye varmere. Så jeg anbefaler deg å sjekke hver gang før du putter barnet i på en annen måte enn bare fingrene værtfall:o)
mai mammaen til to Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 jeg kjenner på armen min jeg.. om jeg syns det virker for varmt for meg så tar jeg det kaldere.. osv.. tåler nok varmere vann nå enn som spebarn..
♥Prinzessin♥ Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Selvsagt tåler de varmere vann når de blir eldre, men det kan likevel være greit å kjenne etter med albuen.
BettyBoob Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 pjokken min bader i samme temp som jeg bruker i dusjen dvs. mellom 35 og 38 grader ca.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Jeg liker det varmt selv, så gutten her får det ganske varmt. Kjenner alltid etter, mest med hendene, men en gang ble det litt varmt (ikke skoldende altså) og det så jeg på ham med en gang, han ble "stående" litt istedet for å kaste seg nedi. Jeg synes uansett det er greit å putte bena forsiktig oppi så ungen vender seg, og så gradvis helt ned..
Lilje74 Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2007 Takk for alle svarene! Ja, jeg bruker barnetermometer i vannet enda jeg, men synes temperaturen er litt kald på vannet da, og hun reagerer ikke negativt på at jeg tar vannet litt varmere enn da hun var spebarn... Godt å høre hvordan flere gjør og tenker :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå