Gå til innhold

Rett og vrang, frem og tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, strikker en babyjakke, strikker bakstykket frem og tilbake. Har et generelt spm når om rett og vrang når man strikker frem og tilbake.

Det står: Strikk 2 p rett.

Mener de da to pinner glattstrikk slik at den første strikkes rett og den andre vrang? Eller mener de rillestrikk slik at begge strikkes rett?

Siden (i samme oppskrift står det): Strikk 1 p rett fra retten og 1 p rett fra vrangen. Her er det vel rillestrikk? Eller mener de at begge skal se rette ut om dere skjønner hva jeg mener...

Er de to eksemplene like eller motsatt? Blir litt forvirret av dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Jeg synes det er dårlig at de skal være så uklare i disse oppskriftene, men 2 pinner rett, ville jeg tolket som at det skal være rett fra rettsiden, dvs rett fra retten og vrangt fra vrangen. Men jeg må innrømme at jeg på ingen måte er sikker ... evt. kan du høre ned butikken der du kjøpte oppskriften.

Lykke til!

Skrevet

For meg ble de to eksemplene helt like når de skal strikkes, og når plagget strikkes fram og tilbake....

Det stå to pinner rett, og da opfatter jeg det som rett fra retten og rett fra vrangen...

Men rett fra rett og rett fra vrangen blir rillestrikk som du skriver i andre eksempelet.

for meg er det likt , men stikk på garnbutikken en tur om du ikke får flere svar her inne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...