Gå til innhold

Har en fæl dag idag...

kirsty*2barnsmamma

Anbefalte innlegg

Denne pergokuren begynte så bra. De dagene jeg tok tablettene så følte jeg meg helt super! Akkurat som om kroppen likte å gå på de. Men i det siste har alt bare vært blæ! Spesielt siste uka. Har menslignende smerter, vond korsrygg, skikkelige humørsvingninger... Har vært veldig tungt å komme seg gjennom uka på jobb, må ta meg skikkelig sammen for å ikke bli sinna på andre, gråter for den minste ting... kroppen føles veldig i ulage. Jeg har lave temper, fikk sen el... negativ graviditets test så grunnen til dette er ikke graviditet.

Jeg føler meg rett og slett sliten, og utbrent. Føler at jeg ikke har overskudd til å gå på jobb imorra...

Håper bare tanta kommer snart så jeg kan få slutt på denne syklusen.

Trodde pergo skulle gjøre meg mere fruktbar, men der misforstod jeg. Føler at det lille av fruktbarhet jeg hadde er borte...

Skal det være sånn? Er det vanlig å reagere på denne måten på pergo? Dette var bare en enkel kur... stakkars de som går på dobbel og trippel...

Og når jeg reagerer på denne måten av pergo...hvordan blir det da hvis vi skal gjennom IVF behandling?

Har snakka litt med mannen om at jeg ikke orker å prøve mere. Ønsker å heller søke adopsjon. Siden det vil føre til at vi må trekke oss fra IVF køen skal vi tenke nøye igjennom dette, men kansje det vil bli slik. En dag måman si stopp...at nok er nok. Tror kansje vi kommer til å prøve frem til april, da er det tid for forsamtalen. Innen det skal vi ta en avgjørelse...

6 pp igjen...orker ikke å komme opp i over 40pp, så er nok best slik.

Fortsetter under...

Kjære kirsty... Får helt vondt i magen av å lese innlegget ditt... Skjønner at du har det tøft nå. Denne pergoen gjør det jo ikke akkurat lettere å hanskes med vanskelige følelser, når den setter hormonene i kok og alt blir mye sårere. Vet ikke noe om hvordan pergo skal virke, men synes ihvertfall det er fryktelig urettferdig hvis du bare får de hormonelle nedturene og ikke de positive virkningene som pergo jo skal ha. Synes kanskje du burde fått litt bedre oppfølging ved siden av sånn at de kunne følge med på hvordan kroppen din reagerte? Ikke vet jeg, men jeg skjønner utrolig godt at du er sliten av dette nå...

Synes ihvertfall du skal ta deg noen dager fri fra jobben. Dette tærer jo skikkelig på de psykiske reservene og du fortjener virkelig litt tid til å komme til hektene igjen. Med hensyn til IVF så ville jeg ikke trukket meg fra køen før jeg hadde snakket ordentelig med IVF-klinikken. De har helt sikkert god erfaring med å møte par som dere, som nærmest har brukt seg helt opp i prosessen med å prøve å få et barn. Håper ihvertfall dere kan møte forståelse og råd som hjelper dere til å ta valget. Når det er sagt er jeg helt enig i at en dag så er det nok. Det tærer jo virkelig på parforholdet også, å kjøre denne følelsesmessige berg-og-dalbanen.... Håper virkelig dere hjelper hverandre oppi dette her, kirsty.. Vet ikke hva jeg skal si som kan gjøre dette noe lettere for dere, annet enn at dere kommer til å få det barnet dere ønsker dere - om det så blir på den ene eller den andre måten.

Tenker masse på deg.

Store klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...