Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #1 Skrevet 21. oktober 2007 For å slippe alt maset her inne ramser jeg opp de 10 vanligste spm. her inne m/svar: 1) Kan jeg være gravid? - Umulig for oss å vite! Vent til 14 dager etter EL og ta en test. 2) Er ømme pupper om mensmurringer et gravid-tegn? - Det kan like gjerne være PMS. Vent til 14 dager etter EL og ta en test! 3) Jeg blør, har jeg mistet? - Umulig for oss å vite! Kontakt lege og be om UL eller hcg-prøve. 4) Jeg hadde en SA for 3 uker siden, kan jeg være gravid igjen nå? - Umulig for oss å vite! Vent til 14 dager etter EL og ta en test. 5) Jeg er så kvalm, er det normalt? - Ja! 6) Jeg er ikke kvalm, er det normalt? - Ja! 7) Jeg blør etter sex, er det farlig? - Er du redd for blod er det vel bare å droppe sexen!? 8) Hvordan får jeg tildig UL? - Du kontakter en priv. gyn. og ebstiller time, det koster ca. 1000,- 9) Når har jeg termin? - Dette bestemmest først ved ordinær UL i uke 18. 10) Hvis hjertet banker på tidlig UL, går det bra da? - Nei, ikke nødvendigvis. Fosteret kan dø i magen din hele svangerskapet igjennom - dessverre...
OhMyGod!!! Skrevet 21. oktober 2007 #2 Skrevet 21. oktober 2007 du er ivrig med å legge inn slike innlegg i dag? termin bestemmes først fra første dag i siste menstruasjon da, og så justeres den hvis nødvendig under ul i ca uke 18. punkt 10 der synes jeg er helt unødvendig i grunn, bekymrede gravide blir ikke mindre bekymret av å høre på det der hvertfall. er jo en kjangs for at det kan gå galt, men kjangsen for at det går bra er vel på no sånnt som nesten 90%? eller er det over? Alt etter hvor du bor, men i stavanger får du privat ul til 500kr spørsmål 1-6 kan jeg forsåvidt være enig med,hehehehehe, ca 50 slike spørsmål hver dag her inne.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 I Arendal koster privat ul 100kroner
Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Hvor da i arendal?? Sorry,blanda meg inn fra trim 2 her nå
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Haha.. Den var genial! Håper de fleste tar den med et smil!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 tilLille mor.... Jeg fra 3.trimester, men i Arendal så er det enten Kloster-Jensen eller Ruud. Kloster-Jensen synes jeg er bra. Er du fra Arendal? Hvor mange uker er du?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Nesten Arendal.Er 24 uker på vei:) Hadde vært gøy med ekstra UL.Takk for tipset:)
Nr3 i 2012 Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Hei! Jeg går til kloster-jensen og er kjempefornøyd. Der koster det 50 kr!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 HI....Trenger ikke tilføye at humørsvingninger er et symtom...for det ser vi jo allerede!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Hehe! Denne var fin. Håpe virkelig noen leser denne da. Umulig for noen her å vite om noen er gravide. Er bare å vente å ta en test. Det er kanskje de kjipeste spørsmålene her inne. Blitt færre da synes iallfall jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå