Gå til innhold

Hannah victoria kom 7 oktober:)

Anbefalte innlegg

Prinsessa vår er nå 2 uker gammel, og vi har komt oss til her hjemme:) tenkte jeg skulle fortelle min fødselshistorie:)

Termin var 5 oktober, det var fredag og jeg visste at det ikke ble noen fødsel på termindatoen.... jeg og samboeren tok oss en tur på shopping, og kjøpte diverse ting til hjemmet:) da vi kom hjem, bestemte vi oss for å invitere foreldra mine på taco (nam). Jeg hadde i bakhodet at sterk mat kanskje kunne få litt fortgang på saker og ting;)

vel mett og fornøyd la vi oss i 1 tiden natt til lørdagen.

Allerede i 2 tiden kjendte jeg noe rart, husker ikke helt følelsen nå, men det ble liksom litt rart i ryggen, og med en følelse av menssmerter... det kom og gikk, men til slutt dabbet det av litt..så jeg sovnet til slutt...

Våknet i halv åtte tiden, av at det va sterkere smerter, og vi begynte å ta tiden. Nå visste jeg at det va rier jeg hadde:)

Da klokken var halv ti, var det under ti minutt mellom riene, og vi bestemte oss for å ringe sykehuset. De ba oss komme klokken ellve( bor et stykke unna)

Da vi kom dit ble jeg ble sittende å vente en stund før jeg fikk komme inn til undersøkelse.

Der viste det seg at jeg hadde ikke mer enn 3 cm åpning... selv om det var lite, sa de jeg skulle legges inn:)Riene ble sterkere, før de etter en tid begynte å dabbe av igjen. Klokken 1600 ble jeg undersøkt igjen, og da var åpningen 4cm, var ikke noe fremgang å skryte av, og jeg ble kjempeskuffet. det var hektisk på fødestuene, var innom et venterom, og lå i gangen, og kom til slutt inn på en fødestue. Kl 2200 ble jeg kontrollert igjen, da var åpningen 5cm, enda større skuffelse, for da hadde jeg hatt ganske kraftige rier de siste fire timene. Tydeligvis ikke kraftige nok mente jordmoren. Da tok de fostervannet mitt, og riene økte på litt. Men i tolvtidenn så dabbet de nok en gang av. Da ble jeg satt på drypp, og det hjalp...Riene ble såpass kraftige nå at jeg fikk lystgass, den var herlig:P Uansett, det tok sin tid. Riene varte gjennom natten, og kl 06.34 var lille prinsessa ute:) 3500gr, og 49cm lang. Hadde ikke klart dette uten min fantastiske samboer!!!Han var en fantastisk støtte for meg, og hjalp meg igjennom det hele. Vi fikk skryt for godt lagarbeid av jordmoren:) Som dere forstår så ble dette en lang fødsel, men absolutt verdt det.

Synes tiden på barselhotellet var stressende, så det var deilig å komme hjem, og kunne puste ut litt, og bli kjent med det nye familiemedlemmet:)

PS: Sorry for at teksten ble litt i lengste laget!!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10696852-hannah-victoria-kom-7-oktober/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...