Gå til innhold

Er det vanskelig å få sykmelding pga bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei, jeg er 33 uker på vei og har fått diagnose Bekkenløsning (Klinisk)

Legen sykmeldte meg med en gang og fram til 31.12.07, jeg får ikke noe behanling nå, fordi legen sa at det vil gjøre vondt verre, må vente til smertene har gitt seg litt.. det er ikke noe å gru seg til, bare ring og bestill time, legen din vil forstå deg helt sikkert, synes du legen ikke tar hensyn til deg, bytt lege med engang....

God bedring.

Det var visst ikke noe problem.. Kom til legen og sa at jeg lurte på om jeg nå kunne få 100% sykmelding," he he ja hvorfor ikke" svarte han. Kom ikke til min fastlege, men er glad for det for han pleier å være så sur.

Jobber som frisør og sjelden jeg rekker å få satt meg ned mer enn et kvarter i løpet av en dag.

Takk for alle svar.. er nå sykmeldt i en måned og håper det hjelper litt slik at jeg kan jobbe litt igjen etter dette.

Har dere noen erfaring med det? Er det liten sannsynlighet for at smertene blir bedre?

Går som sagt til fysioterapeut og skal starte med bassengtrening.

21:33, kommer helt an på smertene, jeg jobbet på kontor og klarte ikke å holde ut,, når smertene er så ille at du verken klarer å gå,stå, sitte eller ligge, så spiller det ingen rolle hva slags jobb du er i, men det kommer an på hvor ille bekkenløsningen er!

Annonse

godt det ordnet seg for deg :) jeg har ikke noe erfaring fra tidligere, min første svangerskap det her :)

Men Gud så smertefullt det er, det var en periode hvor jeg ikke klarte å gå på do uten at jeg gruet meg, vondt å ligge,sitte,gå, alt var så ekstremt... men smertene avtar litt ettervært, jeg må bare holde ut, litt til, så blir det vel fysioterapi her oxo :) Legen sa det beste for meg ville være vanntrening, men dem har ikke noe tilbud her jeg bor :(

:)

Fint du fikk sykmelding! Selv er jeg 35uker og har vært 100% sykmeldt siden uke 20. Tar sin tid å innse at kroppen faktisk har en annen "jobb" å gjøre, at jeg ikke kan jobbe, som jeg mer enn gjerne skulle gjort! Mitt råd er å prøve å gjøre det beste ut av at du kanskje ikke kommer tilbake i jobb igjen, og se positivt på all energi du kan bruke på deg selv, babyen og evt. de andre barna! Det er liten sannsynlighet for at smertene blir bedre! Anbefaler STERKT bekkenbelte som fåes kjøpt på apoteket! Eller be fysioterapeuten om å teipe deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...