Gå til innhold

Flat SF-kurve


sund

Anbefalte innlegg

Var på svangerskapskontroll hos jordmor denne uka, og SF-målinga var negativ. - Livmora vokser ikke slik den skal, i følge normalkurva. Lå under "normalen" sist også, men nå flater kurva litt ut.

Jordmora sendte meg rett på poliklinikken for ekstra UL, og der var heldigvis målene av krabaten helt riktige (fortsatt litt tjukkere, men litt mindre hode enn normalt for uke 29+2).

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Hva kan være årsaken, kan jeg gjøre noe?

Så lenge krabaten vokser er det vel greit, men har den da mindre plass enn den skulle hatt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

babyer vokser jo litt i rykk og napp, og husk at ikke alle ligger innenfor normalen, men er normale likevel:)

 

Men hvis du røyker, kan det ha sammenheng med dårlig vekst hos fosteret. Så hvis du gjør det, ville jeg i alle fall slutta tvert! Babyer til røykere har ofte lavere fødselsvekt enn ellers.

Bortsett fra det kan jeg ikke komme på noe jeg har hørt om størrelsen på babyen og livmora og sånn. Er nok ganske mye genetikk inne i bildet her! Så det er nok ikke noe å bekymre seg for med det første, kanskje er det helt normale mål neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosteret ut vikler seg helt normalt, bare livmora som ikke vokser som den skal.

Røyker ikke, aldri gjort det, men har hatt det litt stresset på jobben i det siste, så er nok kanskje det - men rart at det går ut over livmorvekst og ikke foster...

Får hele tida kommentarer på at jeg har lita mage, men vet at mora mi også hadde det med den første, så genetikk her vel noe å si.

Uansett tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sf-målet mitt hadde lkt veldig lite denne gangen også, så jeg skal til jordmor igjen om et par uker.

 

Så lenge fosterlyd er bra, du kjenner mye liv, og du ikke føler at du lekker fostervann, så trenger du ikke bekymre deg. Husk at babyen ligger på forskjellige måter inni magen din, og dette virker også inn på sf-målene (en liten rompe som stikker rett ut vil jo gi større mage utenfra..)

 

Kjenn etter at det er liv og ikke bekymre deg! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...