Gå til innhold

HØYT BLODTRYKK!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peiling på blodtrykk under graviditeten? Jeg har 110/70 til vanlig, men så sjekka jeg det på skolen her for noen dager siden og da vafr det på 138/85. jeg fikk sjokk!!! Jeg har merket at jeg har hjerte bank men trodde ikke BT hadde steget så mye... Er det noen som har erfaring med det?

Er forresten i uke 9.

Skrevet

det er da ikke så forferdelig høyt... mitt blodtrykk er på 140/90 og det er legene helt fornøyd med, men det bør ikke gå over 100 i undertrykk, da begynner det å bli litt for høyt... grensen er på 90 når man ikke er gravid, men det er vanlig med høyere blodtrykk under graviditet så ikke bekymre deg..... tror neppe at det er blodtrykket ditt som gir deg hjertebank, til det er det altfor lavt...det er nok heller hormoner, eller stress! lykke til videre!

Skrevet

Poenget mitt er egentlig at det har steget veldig mye i forhold til hva jegpleier å ha, og det er det jeg er litt overraska over.. men får høre når jeg skal på kontroll.

Skrevet

Jeg har selv hatt litt forhøyet BT under graviditet. Var 120/80 før graviditet, og har nå ligget rundt 140/85 +- siden uke 21. (er 32+1 i dag). Har fått mange ekstra kontrolle pga dette, og har vært sykemeldt siden. Er sykepleier, og stresser mye på jobb, derfor denne sykemeldingen. Alt har gått veldig bra både med meg og babyen hittil, så vi stresser ikke så mye mer med det nå. Har funnet ut at det bare "er" sånn! Syns ihvertfall at du burde nevne blodtrykket ditt når du er hos legen, så får du det sjekket ut, liksom...

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også ligget på 140/80 de siste ukene..men fikk ingen sykemelding av den grunn - har en slitsom jobb i barnehage, og føler kroppen reagerer veldig anderledes på stressende situasjoner..dette bekymrer meg litt....Burde jeg ta dette opp med legen min? Syns det er så flaut å fly til legen hvis det ikke er noe han kan gjøre......Flere som er delvis eller fullt sykemeldt pga blodtrykk på dette nivået?

Skrevet

går ut i fra at det elektriske BT måleren ikke er kalibrert i det siste.. for hos legen var det som vanlig igjen! hehe takk og lov.

• 2 uker senere...
Skrevet

Eg har lagt på sjukehuse i natt pga at eg hadde for høgt blodtrykk. Va te legen min igår..og BT målte 148/96...han la meg inn.. Idagtidle hadde eg 125/80 so va kanskje stressa då eg va hjå doktoren.. Tar blodtrykksmedisiner...hadde for høgt BT før eg blei gravid også.. so...

Fekk beskjed av legen på sjukehuse at eg ikkje skulle gå opp meir i vekt. Har gått opp 11kg.. er no 108...(fælt) Ska KUN eta sundt... eg so e snopoman... blir vanskeli.. men eg for vel gjera so dei seie....

Skrevet

Var jeg deg ville jeg dratt til legen for en sjekk.

Jeg var til JM for 2 dager siden og da hadde mitt blodtrykk steget fra 120/72 til 138/95, og jeg hadde gått opp 7 kilo pga vann i kroppen på 4 uker.

Dette er ikke bra, og må komme til hyppigere kontroller da det kan utvikle seg til å bli tidlig svangerskaps forgiftning.

Får jeg kraftig hodepine eller vondt i høyre side under ribbeina må jeg ringe føden.

Så ikke for å skremme, men ta høyt blodtrykk alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...