Gå til innhold

ny termin...


JuniBbay:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bryr meg ikke så mye om at jeg ble satt to uker tilbake:) så lenge jeg så hjerte slo og alt var bra:) det betydde mest en og være to uker lengre fram:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett den ordinære ul'n som teller når det gjelder termin, så det kan jo tenkes at du blir satt 2 uker fremover igjen da vettu :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vel at når du er på ordinær ultralyd rundt uke 16-20 så er det den terminen de setter der som er den du skal forholde deg til i resten av svangerskapet. :o) Godt å ha sett et bankende hjerte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som wollafruen sier :-) Den terminen du forholder deg til nå, gjelder ikke. Det er bare for å ha noe å ta utgangspunkt i.

 

Når du kommer på den ord.ul ca i uke 18, er det at du får den terminen du og legestanden forholder seg til. Fostre er da omtrent like store så det er da de ser på hvor lenge det er til babyen kommer ut. Dette gjøres av ul maskinen, jm sitter ikke der og regner altså :-) Kroppen måles(lårben, mage, hode) og utfra det stiller ul maskinen en termin til deg.

 

Før uke 18 vokser fostre i rykk og napp, så det er ca i uke 18 man får termin, og da kan det jo være at babyen er så stor at du blir satt frem 2 uker igjen var det jeg mente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men hvordan er det da... jeg var på ul for snart to uker siden, og fikk da beskjed om at jeg absolutt ikke var åtte uker på vei, heller seks. Hvordan vet de det hvis de vokser så ujevnt i begynnelsen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i forskjellige tråder både på 1.,2. og 3. tri at embryoet/egget kan gå i dvale helt til og begynne med. Dette har de fått beskjed om fra legen. Og det har vært tråder som det har vært folk til ul som har fått beskjed om at babyene vokser litt i rykk og napp og at det er derfor man har den ord ul mellom uke 17-19 for det er da alle babyene er omtrent like i størrelse.

 

Når man får den terminen har ikke det noe med når egget er befruktet for det er mange som tilter litt på det når man blir satt frem og tilbake, men når babyen er forventet å komme utfra den størrelsen den har.

 

Jeg har vært på mange ul gjennom svangerskapet, og til meg så vokste det jevnt. Og ul-terminen min stemmer også med unnfangelsen, men babyer har en tendens til å komme når de kommer og ikke etter temin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...