Gå til innhold

Feil på "barn i magen"?

Anbefalte innlegg

I følge "barn i magen", begynner jeg i dag på uke 14, alle andre regnestykker viser at jeg i dag begynner på uke 13. Selv om termindatoen er den samme. Fosteret er også større, og kommet lengre i utviklingen i forhold til alle bøker og annen informasjon jeg har tilgjengelig. Slik jeg ser det, er opplysningene på "barn i magen" feil.

Andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10695771-feil-p%C3%A5-barn-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere måter å si hvor langt man er på vei: du kan si du er i din fjortende uke, altså at du har 13 fullgåtte uker bak deg.. og er i ferd med å nå din 14.. eller du kan si at du er i uke 13+x (antall dager). Begge måter er vel like riktige å bruke.. men når det gjelder innholdet så er jeg enig med deg.. og det stemmer vel lite overens uansett hvilken side man leser på.. jeg har derfor bare tatt det meste med en klype salt og tenkt at babyen er sånn ca så lang osv.. :-)

Synes det gir litt misvisende informasjon jeg også.

Forsøkte å sende en mail til de som driver sidene men fikk ikke noe svar...

babyverden.no stemmer bedre overens med litteratur jeg har og det jordmoren og legen min sier + målinger som ble foretatt på første ultralyd.

Det står også mye mer informasjon der.

Ikke pent å reklamere for andre sider her, men synes virkelig de bør fikse litt på informasjonen som blir lagt ut.

Det er sikkert ikke direkte feil, men det bør komme tydeligere fram hvordan de regner.

barnimagen har mye annet som er bra.

Ja, det er sant. Babyverden sitt innhold er nok mer til å stole på. Og du får jo også den "til mor, til far" boken hos jordmor, der nøyaktig samme innholdet som på BV står.. Enig med deg om at de bør redegjøre måten de regner, det er mange som blir forvirret når de kommer inn her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...