Rosa-07 Blå-11 Skrevet 21. oktober 2007 #1 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei. Er 22 og venter ei lita jente i slutten av desember, min første. Fram til for et par uker siden har egentlig det meste gått greit og jeg har ikke bekymret meg noe særlig, men nå blir jeg mer og mer engstelig for hver dag. Vanskelig å forklare, men jeg er redd for alt føles det som. Redd for at fødselen ikke går som den skal, redd for smertene, redd for at jeg ikke skal klare oppgaven som mor, redd for at jeg ikke skal klare å fullføre utdannelsen min... ikke sover jeg om natta og jeg griner av den minste lille ting.. Samboeren min skjønner ikke stort stakkar og jeg føler meg rett og slett dum når jeg skal prøve å forklare hva som er i veien.. Har snakket med moren min også, men folk sier bare "det går så bra så", "dette klarer du", "du er ikke den første som skal føde"... Vet det er godt ment, men det hjelper kke stort å høre hva andre har klart før meg... det er ikke meg!! Noen der ute som har noe tips om hva jeg kan gjøre? Hvordan er det egentlig med samtale med jordmor før fødselen? Må jeg ta initiativ til den selv eller blir jeg innkalt?? På forhånd takk fra hysteriske lille meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10694881-redd-eller-bare-hysterisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 21. oktober 2007 #2 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hei! Dette fikk jeg høre også før jeg leste meg opp på dette. Det er forskjell på å være redd og REDD. Føler du at du er unaturlig redd råder jeg deg til å ta kontakt med sykehuset du skal føde, for en samtale med jordmor hvor du kan forklare dette. Jeg skjønte veldig tidlig at det var noe galt. Jeg sov ikke om natta, bare grein eller hadde angst Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10694881-redd-eller-bare-hysterisk/#findComment-10695975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå