Gå til innhold

Far overdriver barnesamværet første året!! HJELP!!

Cindy_jah

Anbefalte innlegg

Huff, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg og min eks-forlovede venter barn sammen, ei lita jente som blir født 9. Mars..så jeg er kommet halvveis nå.

Men problemet er at far vil ha så og si like mye samvær med jenta vårs første året, til tross for at jeg skal amme! (Jeg kan jo bare pumpe meg sier han) Han prater om overnattinger og helger, og reiser til østlandet (han er østlending) allerede det første året. Han har til og med sagt at han kan komme å hente ungen etter jobb og levere morgenen etterpå!!! Til og med den første mnd mener han dette er mulig, er ikke dette mer egoisme fra hans side, og at han tenker mer på seg selv enn hva som er best for jenta vårs??

Er det jeg som er helt idiot og egoistisk når jeg mener det er totalt umulig det første året whatsoever??? Pliiiis hjelp meg her!! Jeg sliter rævva av meg!

Fortsetter under...

niks- han kan ha samvær sammen med deg - du kan være med på turer til østlandet og han kan overnatte hos deg for å ta del i stell ol. med mini. Det er anbefalt hyppig samvær så barnet lærer å kjenne den andre foreldren og. men overnatting er ikke anbefalt før barnet er eldre. Og hvertfall når det er snakk om to foreldre som barnet ikke opplever å bo sammen med. Hadde vært annerledes om et par bestemmer seg for å splitte lag når ungen er di 6mnd...og h*n kjenner begge to like godt. da vil det være mulig med en natt nå og da. Men i deres tilfelle vil barnet bo hos deg,kjenne deg og få mat av deg. Om så du ikke skulle få til amming og babyen får mme så kan han alikevel ikke bare ta med seg ungen på tur og overnattinger uten deg i nærheten.

Ja, det er hans barn også, men spedbar trenger stabilitet og trygghet og hyppig samvær med den av dere den ikke bor med. Og noen timer kan han helt fint passe snupp aleina!!

jeg er overhodet ikke hysterisk på denne biten og har ikke no problem med å overlate mini til pappaen når han er nedover, han må få prøve seg frem og bli kjent med sønnen vår uten at jeg henger over ham hele tiden. Men overnatting er ikke aktuelt før mini er større og kjenner pappaen sin bedre - pappaen er derimot hjertlig velkommen til å sove over her. Kan re opp madrass til ham på stua og sette sengen til mini ut, men at jeg er tilgjengelig... (skjønner jo at en slik løsning er avhengig av at man fortsatt kan ha et bra forhold til hverandre på tross av brudd...)

Jeg ville kanskje nevnt det for hs/jm/lege når du har kontroll så kan de evt henvise deg videre til hvem du skal prate med om dette som har peiling...

lykke til!!

Les dette, for da får du litt ro i kroppen og vet hva du skal si til han. Jeg fikk i allefall det for bf tror visst at alt blir bare fryd å gammen når gutten kommer til.... Å neidu det er alltid konsekvenser av handlinger :-)

http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...