sivuna Skrevet 20. oktober 2007 #1 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har en gutt på 20 mnd pluss og vet mange sier en ikke trenger vogn særlig lenger, men jeg tror faktisk vi kommer til å bruke det endel enda en stund! Har hatt en vendbar y2k og gt safari en stund nå, men den første er TUNG,har kort liggelengde synes jeg, og tar mye plass sammenlagt. Den andre tar også stor plass sammenlagt, gnisser mye, er BREI og guttungen ser ut til å sitte så dårlig om han skal sitte rett opp. Selene er heller ikke noe særlig på GTen. Jeg vil ha ei lett, snerten vogn, som tar lite plass i bagasjerommet, er lett å håndtere, men viktigst; har god ligge og sittestilling for en kar som nærmer seg 2 år, bra fotbrett, kalesje og er solid, slik at den kan spares til nestemann uten at jeg blir lei! Noen som kan hjelpe på inntrykkene mine??? Har faktisk også tenkt tanken på Mistral og lignende...er jeg sprø? liker tanken på å faktisk KUNNE snu han mot meg om vi får hard motvind o.l.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sivuna Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 22. oktober 2007 Her var d neimen ikke så lett å få svar denne gangen da... :S Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10703639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bægge dætern Skrevet 22. oktober 2007 #3 Del Skrevet 22. oktober 2007 ikke lett å tilfredstille alle krav nei ; ) har en oppramsing i en annen tråd her med ulike egenskaper på ulike vogner. de letteste vognene er jo ikke vendbare og har ofte bare hvilestilling. TFK veier ca 12 kg har stor og lang sittedel og fullverdig liggestilling (dersom barnet sover på ryggen i vogna, stillbart fotbrett og minimal vinkel i hoften) kvaliteten og stabiliteten er upåklagelig. den foldes i tre og blir liten sammenlagt og du kan kjøpe til stor hardbag til nesteman. den er jo ikke vendbar, men som sagt blir vogner gjerne tyngre da. og hvis de ikke blir det er jeg redd kvaliteten blir forringet. TFK har et stormtrekk som er lunt og godt og med det skjermer du godt fot vinden. dersom ryggen ligger nede blir også barnet lite utsatt for været. alle vogner, også simo, skjermer dårlig i oppreist sittestilling. har tittet på p&t i butikken og syns den har nettingstoff for lufting plassert på rare steder og blir lite lun når ryggen felles ned.....passer kanskje best i varmt klima? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10704563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 22. oktober 2007 #4 Del Skrevet 22. oktober 2007 I og med at ungen er såpass stor ville jeg iallefall satset på en vogn med lang rygg så du er sikker på at den kan brukes en stund. Teutonia vognene skal jo være 90 cm i lengde, men jeg har en timmy selv (samme lengdemål som mistral) og den begynner p bli kort for toåringen her, og hodet er en hel del over kanten på ryggen når han sitter. Så jeg ville ikke gått for mistral til en så stor unge, selv om du sikkert fint kan brukde den en stund til. Enig med 4...? overfor her at de letteste vognene er ikke vendbare, og de er ofte heller ikke like lange i ryggen. Tror også TFK kan være noe for deg. Oth urban jungle er også en veldig god vogn, var utrolig fornøyd med min. Synes den er finere enn tfk, men tfk har noen flere positive detaljer, som regulerbart fotbrett, håndbrems, airgo utluftingsystem i ryggen, man kan kjøpe fottrekk til (som gjør den litt lunere). Alt dette er jo forøvrig en smakssak, så kan jo være verdt å ta en titt. Jeg har selv en phil and teds, og grunnen til at jeg kjøpte den er at jeg har den som søskenvogn. Til det bruket er den helt genial, så har du planer om ny baby snart kan dette være en god investering. Det er en veldig god vogn, god å trille, får helt full liggestilling, har veldig god sittestilling og den desidert lengste ryggen av alle vogner jeg har sett. Fungerer også utmerket som singelvogn, og jeg har brukt min mye både til toåringen og babyen. Men den mangler litt av stabiliteten som tfk og oth har. Den er fortsatt veldig bra - har enda til gode å føle at den tipper noen vei - men den mangler noe i forhold til de to andre som er nevnt over. For at den skal fungere som en søskenvogn har den hull mellom kalesjen og ryggen. Det følger med et plasttrekk og et mørkt sol/myggnett til å ha over. Dette gjør at vogna ser veldig åpen ut, men når plasttrekket er på er den faktisk veldig lun og god likevel. Når jeg triller babyen er det supert at jeg kan titte inn, for jeg får veldig god oversikt selv om han er vendt fra meg. Men det blir jo litt lyst da...man kan jo bruke det mørke trekket men da blir det ikke helt tett, og det fungerer ikke så bra på kalde dager. Min løsning på det har blitt å henge noe mørkt over kalesjen og "vinduet" når eldste sover i vogna. Kunne ønske det fantes et mørkt vindtett trekk til den, det hadde vært supert! Luftingen på sidene er igrunnen ganske ok, den gir god luft til setet og ryggen. HAr hatt lammeskinn og pose i vinterstid (brukte den til toåringen forrige vinter), og det gikk veldig fint. Han ble ikke kald av det. Har hele tiden tenkt at lillebror skal få en ny oth eller en tfk joggster twist når storebror er blitt så stor at han kan klare seg med bare sånn ståbrett, men nå som jeg har vendt meg til phil and teds vogna er jeg faktisk utrolig fornøyd med den så blir nok til at den beholdes som sportsvogn til lillebror også. Selv om jeg er veldig fornøyd med min phil and teds vil jeg nok på grunn av det jeg har nevnt ovenfor heller gått for en tfk (eller oth) om jeg ikke hadde hatt behov for søskenvogn. Men om du liker vogna godt er den absolutt et flott alternativ. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10705275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 22. oktober 2007 #5 Del Skrevet 22. oktober 2007 Glemte å nevne at jeg tror tfk er den som blir minst sammenlagt (men ruver mest når den er oppslått), at alle tre er solide vogner og at alle kan brukes som babyvogn seinere. TFK og OTH kan man kjøpe hardbag til som er vendt mot deg. Til phil and teds må man bruke softbag med babyen vendt fra deg - helt ok som ekstra vogn til shopping o.l men lite lunt som eneste babyvogn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10705325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 22. oktober 2007 #6 Del Skrevet 22. oktober 2007 Så må jeg nevne at har jeg et godt øye til bugaboo også da, synes den virker super. Den er både liten, lett og har god sittestilling (men er ikke like lang som de tre som er nevnt ovenfor i ryggen, men har en ok lengde likevel). HAr hørt mye bra om den vogna, og den er også vendbar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10705364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sivuna Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hvilken bugaboo da? Er der flere enn Chameleon eller hva den nå heter her til lands? Jeg er litt skeptisk til det jeg har sett av hjul der, de små greiene framme.. Går en god del på grus og innimellom grovere terreng, så er usikker på hvor gode de er? Skal det være tfk tenker jeg helst på vanlig joggster, og kjøpe sånt ekstra svinghjul jeg kan bytte med, nettopp pga at jeg går endel steder det kanskje kan være lurt.. MEn igjen; så er vel kanskje det ekstra hjulsettet (for der er jo faktisk 2 hjul) ikke like solid som det som sitter fast på twisten? Hm... Ikke lett dette altså! Og om alle teutoniaer skal være 90 cm... vel, jeg har som sagt en y2k system, den vendbare, tunge varianten, og den blir altfor kort når han ligger helt flatt..men ligger jo fint når den er et hakk opp da.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10747102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sivuna Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 27. oktober 2007 puuuff... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10749297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 27. oktober 2007 #9 Del Skrevet 27. oktober 2007 Bugaboo chameleon jeg mener, men finnes flere modeller, men ikke med bedre hjul. De er ganske like. Du kan jo kjøpe faste forhjul/vinterhjul til bugabooen, men de er fremdeles mindre enn vanlige lufthjul. Så kan man vende håndtaket og gå med lufthjulene fremst. Ser flere skriver de bruker denne vogna på ulendt terreng, men tror jeg personlig ville styrt unna om jeg gikk mye på grus og grovere terreng ja. Det er ikke sikkert det gjør noe om det ekstra hjulsettet til tfk ikke skulle være like solid som det hjulet som sitter fast på twisten, for om du i hovedsak skal bruke det på asfalt/kjøpesenter skal det vel mye til før det blir ødelagt. Men jeg har kjørt mye på både grus og mer ulendt terreng med svingbart framhjul (både med oth og p&t) og hjulene mine har ikke tatt skade av det, og det har fungert bra å trille. Har ikke låst framhjulet engang. Tror det blir bra uansett hva du velger. Ta deg en tur i butikken og prøv deg fram, og ta med ungen så ser du hvordan han sitter/ligger i vognene. Kanskje lettere å bestemme seg da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10693481-tfk-vs-philteds-evt-andre-fullverdige-konkurrenter/#findComment-10750320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå