Libido- Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har ofte sår og blemmer inni munnen. Så leste jeg for en tid tilbake om at det kunne komme av et stoff i tannkremen. Noe som brukes i mange typer tannkrem. Noen som har hørt om det? Var så dum at jeg ikke lagret det =(
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 blemmer i munnen kommer letter for de som bruker vanlig tannkrem, fordi den inneholder såpe. sensodyne er den eneste tannkremen som ikke inneholder såpe, og som skal være best om man er plaget med sånne blemmer.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 2barnsmor har helt rett.. hilsen tannlegesekretær forøvrig så heter det after på fagspråket.
*sola ღ Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 ja, eller zendium, har heller ikke såpe..
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Vi tåler Zendium også, i tillegg til Sensodyne
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Ville bare tipse deg om at hvis du allerede har fått sår i munnen finnes det noe som heter afta med. Kan kjøpes på apoteket. Du sprayer på såret inne i munnhulen, så legger det seg et beleg utenpå, slik at det ikke er vondt.
Libido- Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2007 Tusen takk, det skal jeg prøve =)
lenej :o) Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 det stoffet som lager de hvite prikkene i munnen, er et stoff i tannkremen, som het .. (sikkert skrevet feil) sodium lauryl sulfate. min kjære tåler ikke det stoffet der, det slår seg på magen hans (!). han var veldig plaget med sår i munnen og vond mage, til eg kjøpte tannkrem på apoteket til han. stakar mannen min... men nå er det bra da! men de hvite vonde prikkene, det er også forårsaket av stress.. så libido - stress ned!! hihi.. :)
*Rutletutt* Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Samboeren min sliter også med dette - han kuttet ut Colgate tannkrem og bruker nå Solidox - da er han helt kvitt blemmene! Er vel det såpestoffet i tannkremen han reagerer på.
Libido- Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2007 Vi bruker solidox, mini bruker også splidox og han har også fått disse sårene. Men leste at det er arvelig. Det er såpe i solidoxen også, så vi skal gå over til zensodyn.
mamma sin kompis Skrevet 21. oktober 2007 #12 Skrevet 21. oktober 2007 Prøvde colgate sin barnetannkrem på sønnen min 2år, og etter to dager fikk han blemmer i munnen. Gikk vekk da vi tok i bruk zenzodyn igjen. Så det har nok en sammenheng.
*Rutletutt* Skrevet 21. oktober 2007 #13 Skrevet 21. oktober 2007 Ja, kanskje det var noe annet som gjør at han fikk blemmer av Colgaten da...for han har brukt Solidox i mange år nå uten å være plaget, og før hadde han det konstant. Søsteren hans og hennes barn er også plaget, og de har også blitt kvitt dem da de gikk over fra Colgate til Solidox:o)
corleone Skrevet 21. oktober 2007 #15 Skrevet 21. oktober 2007 Det er kun Zendium som ikke inneholder natriumlaurylsulfate som gjør at tannkrem skummer ved pussing og som noen kan reagere på. Sensodyne hjelper på ømfintlige tannhalser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå