Gå til innhold

Noen her som bor i tomannsbolig og syns det er alright?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer dette, da det er så dyrt å kjøpe enebolig. Vi har funnet et helt ny tomannsbolig til salgs nå som vi har råd til. Noen som bor i tomannsbolig som kan komme med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i tomannsbolig. Vår erfaring er at det går fint så lenge man kommuniserer... Så det kommer vel alt an på om man deler med noen man kan kommunisere med.

Vi er ikke akkurat bestiser med dem vi deler med, men føler ikke at vi er "mer" naboer med dem enn de andre rundt her heller, egentlig. Merker ikke så mye til dem.

Skrevet

Vi bor i tomannsbolig og har verdens beste naboer. Før vi kjøpte nytt hus nå snakket vi faktisk om å kjøpe tomt sammen med de og bygge ny tomannsbolig.

De fleste folk er jo normale oppegående mennesker og da er jo ikke tomannsbolig noe problem. Har bare gode erfaringer.

Skrevet

jeg har vokst opp i tomannsbolig. tror som nevnt over her at kommunikasjon er stikkordet, som med alle andre naboer så er det kjemien det kommer ann i forholdet seg i mellom.

har trivdes kjempe godt i tomannsbolig!

Skrevet

Vi bor i tomanssbolig, altså en felles vegg. Ikke sånn at vi bor i 1 etg og naboeb i 2etg.

Vi er kjempe fornøyd. Føles på en måte å ha enebolig. Vi har jo egen hage og eget inngangsparti. Vi hører lite fra naboen. Kan høre når de går i trappa hvis vi har lagt oss. Men da er det jo helt stille og da:))

Men vi syns det hvertfall er helt supert. Har hyggelige naboer. Har spleisa på stige og snøfreser, veldig kjekt.

Og vi passer katten dems når de er borte og de tar inn vår post f.eks.

Jeg har bare positive erfaringer. Dette er vår andre tomannsbolig.

Men jeg vet ikke helt om jeg hadde vært like fornøyd hvis vi hadde bodd over og under hverandre.......

Skrevet

Vi bor i et rekkehus, tre hus som står i en rekke -vi har ene enden. Det er helt greit, men veldig uvant for oss begge som har vokst på i eneboliger langt unna nærmeste nabo. Naboene våres er heldigvis rolige folk som sjelden har fest, ikke er de så mye hjemme heller. Men det jeg absolutt ikke liker ved det, er at det er så lytt på terassen om sommeren. Man hører alt naboene si gjennom skilleveggen, ikke så gøy å sitte der å prate "på utstilling" eller føle seg som en sniklytter.

Gleder meg til å bygge enebolig, går å venter på svar fra banken om byggelån:)

Skrevet

Vi bor i vertikaldelt tomannsbolig, det føles for oss som en enebolig. Vi kommuniserer greit, men ser de faktisk ikke så ofte. Ikke hører vi dem heller. Veldig greit, vi har ikke råd til enebolig i dette strøket i alle fall. Og så deler vi på renovasjonsgebyr, snøfreser og sånne ting man ikke trenger to av..

Skrevet

Oi, tusen takk for så mange fine svar! Dette er en vertikal delt bolig. For oss som bor i en iskald leilighet nå så er det jo luksus å bare få en peis, he he!!

Smart, med tanke på deling av utstyr og avgifter da :)

Jeg tar gjerne i mot flere svar! :)

Skrevet

vokst opp i tomannsbolig - vertikaldelt. kjempebra, men snål nabo hehe! (ungkar som nå er over 70, aldri vært gift, tror han er homo, thihi!) elsker det huset og mamma og pappa får aldri lov til å selge det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...