Gå til innhold

Paralgin Forte og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det bra?

Skal trekke/operere ut visdomstann, sist jeg gjorde det gikk jeg på Paralgin Forte i 2 døgn. Er det dumt for baby (4,5 mnd)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ketorax på sykehuset. Det er sterkere enn paralgin forte... fikk d i 3 dager etter keisersnittet... så det gikk nå bra...

Skrevet

Det går bra hvis du bruker normaldosering inntil 3-4 ganger daglig. Små mengder er påvist i morsmelk uten at en regner med noen risiko for påvirkning av barnet ved denne doseringen. Du bør ikke bruke tablettene med høy dosering over lengre tid.

Hilsen en med master i farmasi :)

Skrevet

Takk for svar! Tanna skal ut om en knapp time... gru!

Skrevet

Ok, Paralgin Forte og amming er IKKE bra!!! Tannlegen (og de på apoteket) visste heldigvis det. Paralgin Forte inneholder kodein som blir til morfin i lille baby. Det var en baby i USA som hadde dødd av dette... Uansett, ibux er greit når man ammer (men ikke når man er gravid, så her gjelder det å holde tunga rett i munnen).

Skrevet

fikk morfin i 2 dager på føden jeg..

Skrevet

Jeg har brukt PF gjennom svangerskapet og nå etter...babyen har ikke reagert noe på PF. Fikk besjed om at jeg måtte slutte før fødsel pga at barnet kunne få abstinenser, jeg kunne ikke kutte ut og babyen reagerte ikke. Hør på farmasøyten her oppe du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...