Gå til innhold

Hvordan merker man om man får en MA?


Gulljenta mi:)

Anbefalte innlegg

Er så redd for å miste. Har hatt ømme pupper, men nå er de ikke så ømme lengre. Kan svangerskapssymptomene variere litt? Kan det likevel være alt bra der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Visst kan symptomene variere! En dag er ikke lik hos meg. En dag kvlam, en dag ikke.. en dag trøtt en dag ikke osv..

Når det gjelder abort i det hele tatt vil du merke det!

Jeg har hatt 2 SA og ved begge gangene hadde jeg småblødninger noen dager før jeg mistet (begge rundt uke 9).

Jeg har også hatt en MA i uke 15, fikk også da småblødninger, men visst egentli på forhånd at noe var galt. Det hadde vært dødt i ca 4 uker sa legene..

Så det jeg vil frem til er at du merker det når det skjer. Og mitt beste råd er at du ikke må gå å tenke på det! Gled deg over å være gravid og vær stolt over kroppen din. Positive tanker overføres til nurket vet du:o)

 

Er selv nå 8 uker på vei og jeg kjenner at jeg begynner å bli urolig, men jeg prøver å dytte det unna og nyte nuet der jeg vet jeg er gravid!!

 

Håper dette var til litt hjelp..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Ja, jeg får bare tenke positivt. Ikke så lett, men. Jeg har ønsket barn i så mange år, så jeg vil så gjerne oppleve å bli mamma snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en MA. Den ble oppdaget da jeg var inne til kontroll i uke 12. Mage hadde begynt å vokse, og vi var glade for å komme over til 2. trimester. Sjokket var derfor dtort da legen ikke fant hjertelyden. Det viste seg at fosteret hadde dødd tre uker før. Jeg hadde fremdeles absolutt alle symptomer, og hadde ikke engang følt noe på meg, og jeg er vanligvis veldig intuitiv. Legen sa at alle symptomer fremdeles var der fordi jeg fremdeles var gravid.

Dagen etter fikk jeg utskrapning. Jeg har også hatt en SA i uke 6+6. Da forvant alle symptomene helt to dager før, og jeg begynte blø. Det var en BO der det bare finnes en tom fostersekk uten fosteranlegg.

 

Jeg håper det går bra med deg og spiren videre! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ogå en MA i uke 9+4, og jeg merket heller ingen ting. Oppdaget det på en privat UL-time, fosteret hadde vært dødt i 3 uker. Magen vokste, men kvalmen ble raskt borte da. Ingen blødninger.

 

Tror ikke det er noen regel når det gjelder MA, SA er lettere å oppdage, da kommer smertene og blødningene ganske raskt.

Det er lett å bekymre seg for alt og ingen ting. Prøv å la naturen gå sin gang, det er sjebnebestemt uansett om det går bra eller ikke.Ellers skal jeg på tidlig ultralyd for å bli mer beroliget! Det går sikkert bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...