Gå til innhold

Stabiliseringstrening med ball under svangerskap??


mamma sin kompis

Anbefalte innlegg

Kan man gjøre det som vanlig, eller bør man være mer forsiktig.

Spurte fyso sist gang, men han mente det ikke har noen betydning. Anbefalte det. Men er redd jeg holder magen så stram at det skal bli årsak til SA. Ja, jeg vet det høres teit ut...men slike tanker svirrer i hode mitt. Vil så gjerne trene mage, rygg og bekken så lenge som overhode mulig. Sliter med muskulaturen i kjernen....

 

Noen som kan gi meg råd, evt hvordan trene på ballen....halvparten av de jeg kan , må man ligge på magen på ballen...noen som kan bli vrient etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trent ganske mye på ball, da mest med stabilisering av de indre musklene. Sitter på ballen og holder bena inntil ballen, og altså ikke i bakken. Dette er ikke hard trening, men det er visstnok bra for bekkenet,

 

Tror du kan kjøre ganske mange øvelser, men å ligge på maven oppå ballen er sikkert ingen god idé. Ryggen kan du jo trene uten ball, ved å stå på alle fire og ta arm og ben ut. Umulig å forklare, satser på at du kjenner øvelsen:-)

 

Maven (de skrå) kan du trene ved vanlige skrå sti-ups på ballen,.

Planken kan du også fint kjøre.

 

Gjør ett søk på nett over ball-øveser, og se om du får noen gode nye tips!

I form kan f.eks ha noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner til diagonalen. ok, men da skal vi omgjøre trenings programmet litt, og fortsette någen lunde som før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...