Gå til innhold

Fortelle over telefon eller face 2face??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har et kjempedilemma!

Jeg er i Spania som utvekslingsstudent, og fant ut at jeg var gravid etter jeg kom ned hertil. Studiene er heldigvis ferdig til jul:)

Men.. Når skal vi fortelle det til familie? Enten kan vi vente til jula.. da blir det face 2 face og mye hyggeligere... Men da er jeg 4.5 mnd på vei!!! Det er lenge å vente!

Eller skal vi fortelle det sammen over telefon fra Spania når han kommer på besøk her i neste uke...Da er vi 11 uker..

Fortsetter under...

Jeg fortalte det over telefon, fordi jeg ikke skulle hjem før uke 14, og hadde lyst å fortelle det før. Fortalte det i uke 9, etter at vi hadde vært på ultralyd og så at alt var bra.

Det er ganske sjelden at man mister etter uke 11, så det går nok fint hvis det var det du var redd for:) Det er så kjekt å ha involvert familien, i alle fall for meg. Både foreldre, besteforeldre, søsken og tanter er så engasjerte, og det er veldig kjekt. Selv om jeg bor et stykke unna dem og bare møter familien i feriene.

• 2 uker senere...

Er det vanlig med ultralyd i uke 9?

Jeg var innom legekontoret mitt og fikk beskjed om at det ikke var vanlig med legetime før i uke 12. Litt skuffet, for jeg klarer ikke helt å glede meg (tidlig på vei ca 5 uker)

Ellers er jeg veldig usikker på når vi skal fortelle det. Er selv sprekkeferdig, men sambo vil at vi i hvertfall skal vente til det er gått to måneder...

Annonse

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Når vi forlovet oss sa jeg det på tlf, og det var ikke noe sjakktrekk.. Mamma ble veldig skuffet over at jeg ikke kunne vente til jeg så henne med å fortelle.

Så når/hvis vi blir gravid skal mine foreldre få vite det face2face, om vi så må ta en ekstra tur til dem! ca 1 time unna..

Men svigers bor på andre sidden av landet, så mannen min har sagt at han vil ringe dem - er jo så sjelden hos dem..

Så det blir vel en god blanding tenker jeg :) Så lenge ingenting kommer på sms :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...