Gå til innhold

Kjenner du en Sakarias eller har vurdert navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker litt på Sakarias... Hva synes dere? Hørt det før på noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenkte på Sakarias. Det er et utrolig pent navn, men vi endte da opp med Isak...

Skrevet

Hørte en liten jente som ropte på broren sine en gang, og han het Skarias. Hadde aldri tenkt på det før, men når hun ropte det, var veldig fint :-)

Skrevet

Jeg kjenner en Zakarias og syns navnet er flott!

Skrevet

Jeg kjenner også en Zacharias, og ville valgt denne skrivemåten fremfor Sakarias.

Det er et kjempe fint navn synes jeg, og selvsagt et bibelsk. Et ikke så vanlig navn her i Norge.

Skrevet

Fint navn!!

Kjenner en Sakarias ja!

Skrevet

Jeg kjenner en Zakarias. Fint navn, men det er nok enklere med S sånn som du foreslår.

Skrevet

Når jeg hører slike veldig typisk bibelske navn som ikke er så vanlige i bruk, tenker jeg at foreldrene er aktive kristne. Syns det signaliserer det. Er det noe dere ønsker? Sier det så dere vet det kan oppfattes slik.

Ellers syns jeg navn bør skrives mest mulig rett fram, slik du foreslår, så ungen slipper å stave navnet sitt hele tiden.

Skrevet

Vi er ikke aktive kirkegjengere, nei. Men gir barna våre en "normal" oppdragelse tror jeg.... Tenker ikke på Sakarias som et typisk "må være kristen-navn". Det gjør jeg ikke med eva, adam, maria, isak, lukas osv heller.... Det har blitt så vanlige navn...

Men er det et litt tøft navn? Vi vil ha et litt anderledes navn, selv om det jo er et veldig kjent navn! Guttenavn er vanskelig synes jeg! Dere som kjenner en Sakarias, hvor i landet er det de befinner seg?

Skrevet

Jeg kjenner ingen Sakarias'er, men kan jo tipse om at sønnen til Bård Tufte Johansen heter det - så det er nok up and coming :-)

Skrevet

Jeg synes det er pent. Vi tenker litt på det, men har andre favoritter.

Skrevet

Jeg ser på Sakarias på lik linje med Jeremias, Esekiel, Isaiah, Adam, Abraham,Set, Kam og Jafet og andre superkristne navn rett fra bibelen.

Og nei, jeg synes ikke det er et tøfft navn, heller litt nerdete.

Skrevet

Kjenner ingen utenom fra bibelen, men det var jo mye brukt "før i tiden", derfor flere heter Sakariassen til etternavn :) Synes det er et fint navn og liker navn som ikke "alle" har.

Absolutt finest med S, forstår ikke hvorfor folk på død og liv skal dille det til med z og ch.

Skrevet

Det er også et muslimsk navn. For mange år siden hadde jeg en marokansk gutt på skolen som het det. (husker ham veldig godt siden han gråt veldig mye) Digresjon.

Jeg ville ikke valgt navnet,men det er fordi jeg liker mer trauste navn.

Skrevet

Kjenner en afrikansk gutt som heter Zacharias...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...