satser & vesla Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Hei. Noen skrev at de fikk resept på natrulig progesteronkrem fra sin lege. At det ikke er en syntetisk/kunstig progesteron i det. Kan de som har fått en slik resept også fortelle hvordan dere bruker den? Mange gode klemmer :-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Progesteronkrem i fra legen er ukjent for meg,men jeg har fått to typer progesterontilskudd i fra legen på fertilitetsseksjonen. Den ene er crinone-gel (vagitorer) ,og den andre er progestan kapsler (skal også brukes vaginalt).Dette var kanskje ikke det du var ute etter,men bedre med for mye enn for lite info tenkte jeg... Lykke til !
1963 Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Hei Jeg har selv ikke prøvd denne kremen, men har lest om den. Noen apotek lager den bl. a. Ullevål Apotek. (Man må ha resept fra lege). Du kan lese om hvordan man bruker kremen på denne linken: http://www.futhark.no/ - se avsnittet: naturlige hormoner. Hilsen
ElinaN Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Hei Kremen jeg har fått fra min homeopat heter "Progesteron 1,7% i debucal krem". Skal smøres 2 ganger pr dag, ca 1/2 ts på innsidene av lårene, innsiden av armene eller på brystet. Det er viktig at man ikke smører på samme sted hver gang, men varierer. Kremen er laget på apotek etter henvisning fra homeopaten. Klem
KMB Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Hei. Fastlegen min skrev en resept på den progesteronkremen som Ullevål apotek lager. Du kan eventuelt ringe Ullevål apotek å få korrekt navn. Jeg ble, i en alder av 40, og etter å ha prøvd i over 1 år (etter en senabort) gravid 2 ganger rett etter hverandre når jeg begynte med progesteronkremen. Den første mistet jeg, men siste graviditet ble en nydelig datter. Jeg hadde i blodprøver fått påvist progesteronverdier i underkant av normalen. Ser at mange av de "gamle" er her fortsatt, Lykke til alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå