Gå til innhold

Hvilken vogn skal DERE ha til vinterbabyen deres?


tiltiderensom

Anbefalte innlegg

Er så utrolig usikker. Sett på både tre- (TFK og Easywalker) og firhjulinger (Simo og Emmaljunga), ville först ha tre hjuling, men nå lurer jeg på om firhjuling er best...er relativt höy, så for å spare rygg önsker jeg en höy vogn...

 

Har termin 18. januar. Må bestemme meg snart....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestemt oss for en Simo kombi-vogn.

De er høye som både passer meg og min kjære bra.

Jeg har ikke vurdert 3-hjulinger engang fordi jeg synes ikke de virker like sikre som veiene med snø, is og slafs ute. Selfølgelig er vognene bygget slik de ikke skal tippe, men jeg føler meg sikrere med en vogn jeg vet helt sikkert med...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

- Vi har bestemt oss for en DBS KOMBI CLASSIC. Syntes den er så utrolig flott.( Etveldig sporty preg over den:) ) Har valgt med 4 hjul,da vi ble anbefalt det ifht. at vi får ei lita jente i januar. Syntes ikke 3-hjulingen virket noe særlig stødig da vi prøvde den i butikken.-Med tanke på at vognen sikkert en dag skal i barnehagen, er det jo skummelt når den virket så ustø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.det er vanskelig og velge vogn.har sett på mange forskjellige vogner.har bestemt oss for og ikke kjøpe 3-hjulinger.Fakta er jo at det er stødigere med 4-hjuling.Har hørt mye skryt av emmaljunga kombi.Simo kombi er også bra.Baggene er stor og romslige og god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt TFK Joggster Twist med hard bag til vår vinterjente. Syns den er så fin altså :o) Er superfornøyd. Iallefall så langt. Har jo ikke begynt å bruke den enda da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt emmaljunga duo edge, den går det an å stille håndtaket på opp og ned slik at det blir rett til din rygg. Tror det heter teleskophåndtak. Synes 4 hjul virka greit jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TFK Twinner Twist, med to hardbagger. Den er superfin. Har ikke bestilt den enda, men valget er tatt. Den tvillingvogna som passet best til oss..Og så er den så fin å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe TFK tvillingvogn med softbager til våre 2 gutter i maven. Har den til jenta vår på 2 i singel utgave og er superfornøyde.

Barnehagen skryter også og sier det er den beste vognen. mest plass og lettest. 4 hjuling har jeg aldri hatt og kommer aldri til å ha. Hatt 3 hjuling siden første jente kom i 2001. 4 hjulinger tar mer plass og er tunge å få i bil. Også er det vel litt gammeldags......eller? I hvertfall skjønner jeg ikke poenget med 4 hjul når alt er lettere med 3 hjul. Er jo like sikre i marka som i byen. Uansett ønsker jeg deg til lykke med valget hva du nå enn velger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til ; Har hatt 3 ulike 3 hjulinger til mine 2 jenter og ingen har veltet eller vi har fått følelsen av at de er mer usikre enn 4 hjul. De har stått i barnehaven og det har aldri skjedd noe galt. Er vel heller værre med ryggen til de som skal bære dette store lasset av en koloss vogn med 4 hjul inn og ut av bil. Trøste og bære. Sorry, men litt lei av å lese alle som er så negative til 3 hjuling vogner. Typisk Ola dunk å velge det "gamle og trauste".

Ta-dah! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så på maaange forskjellige! Både 3-& 4 hjulinger. Men endte opp med 4 gitt!

Så på Simo & Emmaljunga, men endte opp med Basson Roma.

 

Så den står klar til nurket vårt kommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

skjønner du er usikker. er alt for mange vogner å velge mellom :) vi har bestemt oss for emmaljunga city cross. bestemte meg når jeg fikk se vogna i butikken og samboer var bare glad til for at endelig vogn styret var "over" :) har ikke hørt om noen som har den, men alle er forskjellig og jeg tror man må finne "sin egen" vogn :) har hørt mye bra om brio kombi :)

lykke til..

 

 

stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obs! tråkket vist noen på tærne her....:) Men vi er jo forskjellige,og god er det:) Vi hadde faktisk bestemt oss for en 3 hjuling, helt til vi var i butikken og prøvde den og den var virkelig USTØ. Hun i butikken sa fakisk at 4 hjulingene er mer sikre vist ikke du ser til vognen 100%,, og det sier seg jo selv.Den er lettere for å tippe. Og vi kommer ikke utenom at statistisksett er 4 hjul mer sikkert. Men må innrømme at 3 hjulingen er knalltøff.. Dessuten er 4 hjul lettere i snøføre enn 3 hjulingen. Her har jeg virkelig forhørt meg.

Vi valgte iallefall 4 hjul og er SUPER FØRNØYD med det.Tror nok ryggen min skal tåle 4 hjulingen inn og ut av bilen:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte 4 hjul forrige gang, og gjør det denne gangen også. Har også 3-hjuling, men den med 4 hjul er desidert best på slapsete snøføre. Den er nok tyngre å dra inn og ut av bil, men da må man kanskje vurdere hva man vil prioritere? På sommeren synes jeg det er mindre som skiller de forskjellige vognene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me har kjøpt emmaljunga duo edge:D

Den e det god plass i baggen til vinteren når du trenge varme til nurket:D

Så siden meg og kjæresten er så unge så har vi ikke bil-lappen, så derfor gjør det ikke så mye om vognen er stor når vi legger den sammen i og med at vi kommer til å ta bussen mest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lov å ha en mening om 3.hjulinger og ikke bare om 4-hjulinger vel?

Sikkert endel som stiller seg skeptisk til 4-hjulinger så hvorfor skal ikke andre få stille seg litt kritisk til 3-hjulinger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som noen sier, en typisk OLA DUNK og har valgt Simo Duo... Synes det er en helt grei vogn som jeg kan ha lenge, og som kan fylles opp med varer under vognen fra butikken... Stor god bag, som står høyt fra bakken, med tanke på eksos i trafikken i byen. Personlig kun denne typen vogn som er noe for meg. OG det passe meg utmerket at de finnes enda...takk og lov, for noen år tilbake var til og med simoen blitt "modernisert" og tuklet med... Vekk med boblestoff, løse kalesjer for min del. FLOTT AT DET FINNES MANGE VARIANTER MED VOGNER!!!

 

Lykke til i ditt valg! Det blir nok bra til slutt!! Du får trille noen timer inne i butikken og se hva som passer DEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! Virkelig ikke lett å bestemme seg... er det noen som har noen tanker om Teotonia, tenker på den varianten med tre hjul ( husker ikke navnet! ). Den er jo lav den da, og heller ikke kjempestor bag, men lett... Må nok prövekjöre flere vogner flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. 3 eller 4 hjul, så syns jeg de er topp begge to. Jeg har Simo Kombi med 4 hjul som er stor, lun og fin til å bruke til babyen på vinteren. Er litt mer styr å pakke den sammen og få den inn i bilen, men det er ikke så ille at jeg ikke klarer det. Har brukt den på to unger, og minstebror skal også få gleden av å ligge i den i januar og utover.

 

Når ungen har blitt litt større og også har lært å gå, så syns jeg det ofte er enklere med sports-trehjulingen min (Rundt 1,5-2 års alder). Da sitter h*n nærmere bakken sånn at det er lettere å gå ut og inn selv, i tillegg til at den er suveren i skog og mark. Ofte treffer man på gjørmete steder der de har bygd tynne broer/lagt ut planker så man skal kunne gå tørrskodd over. Da er tre hjul tingen! Med fire hjul kommer man rett og slett ikke over, for hjulene går utenfor på hver side, mens ved å løfte opp bakhjulene på trehjulingen, så kan man enkelt spasere på den smaleste planke uten å plumpe uti! Det samme syns jeg egentlig det er om vinteren også, når det er høye brøytekanter og kun en liten åpning der folk har gått gjennom. Da styrer man elegang gjennom på det ene hjulet.

 

Jeg har heller aldri opplevd at noen av vognene har veltet, men det er helt innlysende at en vogn med tre hjul er mer ustødig og dermed velter lettere enn en med fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi endte opp med Emmaljunga Duo Edge vi også, selv om jeg i utgangspunktet syntes den var veldig stor og dyr.

 

Vi får vogna i presang fra mine foreldre, med streng beskjed om at prisen ikke spiller noen rolle. Så da var jo det problemet ute av verden...

 

Vi valgte den vogna fordi den har stor bag med plass til unge og skinnpose helt til i mai (bor i nord, vi), den er stødig, den har store hjul som kommer seg over snøskavlene, og det er en Duo-vogn, så vi har vogn så lenge vi trenger den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi har valgt TFK joggster twist med hardbag. Etter nøye vurdering og mye titting i butikker har vi omsider klart å bestemme oss. Jeg er sikker på at jeg kommer til å bli kjempefornøyd! Denne vogna tar liten plass sammenslått, har romslig hardbag (med solklaff og mulighet for å åpne en glidelås for ventilasjon om sommeren/på kjøpesenter). Itillegg har den handbrems, skivebremser (fedrenes favoritt, hehe) og romslig sittedel i sportsdelen. Denne vogna har alt jeg ønsker meg, men et lite minus er at det ikke går ann å snu sportsdelen slik at barnet sitter mot meg.. Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me også strever med å bestemme oss.. Valget står vell mellom Basson Roma, og Emmaljunga Duo Edge. Liker at Basson har veldig god og romslig bagdel, samtidig som me har fallt heilt for Emmaljunga.

Kva meiner dåke er viktigest å tenke på ang kjøp av vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...