spiren:) Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Hva vil de si å ha tom fostersekk? Er gravid men usikker på hvor langt jeg er kommet. Det eneste jeg gjorde hos legen var å ta en positiv grav. test . Også ble jeg sent til UL, da så han kun en sort prikk ,så jeg fikk en ny time 1uke seinere.Da så han igjen kun en sort prikk. Fikk da beskjed om at enten er det fortidlig å se noe eller så er det ikke noe foster... Har fådt ny time til UL mandag 29/11. Har ømme bryster,trøtt og ekstremt kvalm hvis det har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 hm..... Ikke at jeg hvet sikkert,men jeg velger og svare likevel, det hjelper å dele tanker, gjerne vi kommer frem til noe lurt, hehehe! Er ikke fostersekken der hvor fosteret ligger? og er den da tom er det ikke noe der( ikke et foster) Hvor langt på vei trodde du du var? Det er bra at du har tegn på å være gravid. Det er positivt. Men er det tilfelle at du ikke skal på ul før over en mnd? eller skrev du feil? Følte det va lenge for deg og vente hvis du er usikker. Lykke til! Krysser fingrene for deg!
spiren:) Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2007 Skal på ny UL 29/10, jeg skreiv feil.. Syntes du jeg burde ringe legen min på mandag å spørre om de kan måle hcg-nivået??? Veldig usikker på hvor langt jeg er på vei, men trur kanskje ca 5-6uker...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Hm.... jeg hvet ikke hva jeg ville gjordt jeg. Hvis du er usikker er det gjerne lurt å få målt hcg nivået for din del. Men så lenge du skal på ul om 9 dager, og du klarer å slappe av, tror jeg jeg ville slått meg til ro med det også. Du hvet du kan være kortere på vei, alt etter som når du hadde eggløsning, hvis du ikke testet etter den. Eggløsningen kan være på slutten av syklussen også den. Kan du ikke høre med noen her inne hva de så ( for de som har vært på ul i uke 4- 6 feks)? Jeg var feks en uke kortere på vei enn først antatt etter sist mens. Og det har jo ganske mye å si i begynnelsen. Da skjer det jo noe nytt for hver dag og uke. Håper du klarer å slappe av.
fruen81 med mirakel i magen Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Hei, jeg var på ul igår og skulle vært 6+4, legen så bare en tom fostersekk. som han sa enten er du myye kortere på vei, hvis ikke har det gått galt. Da er det for min del det siste for jeg vet når jeg hadde el, det er for min del veldig yungt siden jeg da har mistet 5 gangen på rad nå. Ønsker deg lykke til på ny ul klemmer fra meg
spiren:) Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2007 Hadde sist mens 24august. Men syklusene mine varierer utrolig mye. Har hatt mensen ca 4ganger siden februar... Uff, har mista 1gang før og det er jo ikke noe i forhold til deg. Veldig lei meg på dine vegne hvis det skulle vise seg at du har mista...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Av ulike grunner tok jeg en tidlig UL på ferie i utlandet. Da var jeg i uke 5, og de så en tom fostersekk. Gynekologen sa det var helt normalt så tidlig. Jeg fikk også målt hcg (?, hm ble usikker her), over to dager og den steg:-) Nå sitter jeg her med en på ett år, så det betyr absolutt ikke at du ikke har/får noe foster i fostersekken. Lykke til videre!!!:-)
spiren:) Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. oktober 2007 Oi, det var en go nyhet:) Prøver å tenke positivt ,men det er litt vanskelig. Trur jeg ringer legen i morgen og spørr om de kan måle hcg-nivået mitt. Orker ikke denne usikkerheten så my lenger.
Gjest Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 en form for sa er blindet ovum, det er livmoren som vokser med ingen foster, legen min trodde jeg hadde det men sykehuset fant fosteret, dårlig ul apparat sa sykehuset legen min hadde..men det er noen som må gjennom dette, og symtomene går sin gang pga kroppen greier ikke oppdage at livmoren mangler foster..håper du bare er for lite på vei, lykke til:-)
Mops7 Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 hei!! akkurat det samme sa legen til meg. eller, han kunne se fosteret,men ikke noe hjerte. skal på ny ul på onsdag, var hardt å vente i to uker,mn nå er det bare tre dager igjen:) ønsker oss begge lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #11 Skrevet 21. oktober 2007 Hadde en spontanabort og da viste ultralyden tom fostersekk. Jeg hadde da kommet til uke 10. Neste gang jeg ble gravid var jeg tilfeldig vis til gynekologen i uke 5 og hun tok en kjapp sjekk. Ultralyden da viste bare en sort prikk. 2 uker seinere var jeg tilbake for en ny ultralyd og da hadde hjertet begynt å slå. Hold motet oppe, den første ultralyden behøver ikke å bety noe.
spiren:) Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. oktober 2007 Så fint at flere av dere har skrevet deres erfaring, setter stor pris på dette. Har vært hos legen nå og målt hcg-nivået, men jeg for ikke svar før antaglig fredag, syntes dette er veldig lenge til men men. Jeg prøver å holde mote oppe så lenge det ikke skjer noe. Har jo ikke hatt antydninger til blødninger eller kramper i magen som jeg hadde med sist SA SÅ DETTE MÅ GÅ BRA:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå