Gå til innhold

skal man liksom ikke slege ribbe i oktober???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjenner atdet passer meg utrolig dårlig.... deter virkelig det eneste jeg har lyst på, jeg har ønsket meg det lenge lenge, og nå... får jeg det??? neida... drittbutikker :-)))

Jeg har vært på tre stykker, og slakteren var stengt da jeg hadde vært på butikk nr.to... slakteren først neste gang kanskje - er det mulig altså..

jeg vil jo ha ribbe, og jeg driter vel i at det ikke er høysesong.

god jul!

Skrevet

he he slege = selge...

Skrevet

ribbe jo!!!!! prix har tilbud på 29,90,-pr kg mener jeg det var!=)

Skrevet

Jeg har lyst på pinnekjøtt! Med masse deilig kålrotstappe, for det kan jeg vel ikke spise til jul pga amming....

Er litt skuffa etter mislykkede forsøk på å finne en restaurant som har begynt med julemeny allerede.. Hehe;)

Skrevet

Hmm, mener jeg såg i frysedisken på Rema. Og Prix hadde det i en annonse denne uka, på tilbud til 29,90

Skrevet

da blir det prix da...... de stenger ikke før seks gjør de vel???

Skrevet

tusen takk foresten!!!! snakk om å redde helgen!!!!!!!!

Skrevet

Prix stenger klokka 8 =)

Kos deg med ribbe =D

Skrevet

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tar en julemarsipanpølse før jeg går da :-)

Skrevet

Vi fikk tak i på rema 1000, så vi har hatt ribbe 2 dager på rad. Nam nam! Lykke til på ribbejakta da :-)

Skrevet

nå får vi krysse fingre da, for nå sendte jeg dritgreipappan ut på ribbejakt.... :-))) håpe håpe håpe...kankje det rett og slett blir ribbe i dag likevel... enda det tar lang tid.... hvor lang tid tar det egentlig???

3 timer?

Skrevet

hvis den er frosen har du den nok ikke ferdig i dag=)

da må du tine den, og så kryddre den å helst la den stå en døgn med krydder før du så steker den=)

Skrevet

mm jeg tenkte også på det, men jeg krysser litt for at den ikke er frossen.... men men, den blir jo bedre av å stå ett døgn med salt og pepper på..... men den trenger ikke ligge med svoren i vann i natt??? det er bare i morgen en liten stund?

(hvorfor glemmer man dette fra år til år )

Skrevet

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

det ble ikke ribbe! fem butikker har vi vært på nå, men her på vestlandet skjønner de jo ikke at jeg vil ha ribbe! Er det mulig - her har jeg tenkt på ribbe en mnd tid, men neida - ingen skjønner at det er det jeg vil ha.... ;-))) mulig jeg må si ifra et sted da, så skjønner de det kanskje:-)))

kos dere med ribbe dere som kan!!!! Jeg er så missunnelig at jeg går på veggen.

Skrevet

ææææærsj da, så kjipt, det er det værste som finnes, ha VIRKELIG lyst på noe å så IKKE få det!!!=/

føler meg deg=)

jeg bruker ikke ha svoren i vann...

tiner den, smører den godt inn med salt og pepper, lar den stå til dagen etter og slenger den i ovnen med en liten talerken midt under ribba..

fyller på noen dl med vann i langpanna den ligger i og hiver aluminiumsfolie over=)

når halle steketiden er over tar jeg folien av og lar svoren godte seg=)

Skrevet

Tenkte jeg skulle være slem med deg men skal ikke det, jo må bare si det har 6 kg ribbe i frysern og den skal ligge der til noen dager før jul.

Men fortsatt god lørdagskveld og ribbe jakt.

Skrevet

mm det høres kjent ut , men jeg har lært å ha den oppned i vann en liten stund før jeg gjør videre sånn som du, og hvis man er flink til å helle litt av det som ligger i panna over robba på slutten så får man ikke bare sprø svor, men den bobler og blir helt superduper! mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Men hvorfor snakker jeg om dette, jeg blir jo bare trist i ribbesjelen.

:-)

Skrevet

Hehe...det er sikkert like vanskelig å få tak i ribbe på vestlandet i oktober, som å få tak i pinnekjøtt her..Det er heller ikke lett nemlig. Men vi fikk da tak i til slutt selv om det var frosset. Men nå fikk jeg noe aldeles lyst på ribbe selv, selv om jeg ikke er ribbeentusiast...Takk for det dritgrei!!! (O:

Enig i at man skal spise det man har lyst på...bare så synd at det ikke alltid er så lett å få tak i..

Skrevet

rema selger ribbe...

Skrevet

Si ifra hvis du finner ribbe, Dritgrei. For da kommer jeg på besøk nemlig! :P Bare så du vet det, lissom. :)

Skrevet

Ribbe kan man jo får året rundt. Spørs om du skal ha familieribbe eller tynnribbe. Tynnribbe har vi hatt i ferskvaren jeg jobber, året rundt ;) det er den beste ribba jeg vet, så slipper man den tørre kammen som er på familieribben ;) nam, nam, fikk lyst på det nå!!.....

Skrevet

hvor du bor ? eg har sett i flere forskjllige butikker i bergen. rema på sartor f.eks

Skrevet

hei jenter :-)

Vi bor i stavanger, og har prøvd fem ulige butikker : Helgø, Obs, prix, rema og kiwi - men nei... ingen ribbe.

dra til slakteren til uka, jeg håper han har, hvis ikke får jeg lete på meny - det må jo finnes et sted :-)

og jeg skal rope om jeg finner det... ;-)))))))))

Skrevet

Ribbe i flere butikker her. Jeg fikk lyst på det lenge før den kom, og da ordna sambo svinestek med sprø svor, ett meget godt alternativ syns nå jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...