wify Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 jeg tror det er kalesjen det heter, den som er over hodet på babyen, taket liksom? Jeg har blitt fortalt at en bør ha en mørk farge inni der fordi ellers så blir det skarpt og ubehagelig for øynene på babyen. Har noen andre hørt om dette, og er det sant? De vognene jeg har sett på til nå er alle lyse inni.
Yrha Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Tror ikke det har så mye å si. Mye kjedeligere for babyen å ligge våken inni der hvis alt er svart, tror jeg. Inni våres er det lyst, med små svarte kruseduller (Emmaljunga), og baby elsker å ligge og stirre på dette til han sovner. Og det bli jo relativt mørkt inni uansett når kalesjen er slått opp.
LegallyBlond Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har hørt at man bør velge lyst fordi det mørke blir så varmt når solen står på. Vi har helt lyst inni vår, det går veldig fint. Brukt den til to barn, og ingen av dem har vist tegn på at det er ubehagelig =)
Bægge dætern Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 greit at babyen ikke venner seg til at det må være mørkt for å sovne også : )
ALIICE Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Helt lyst inni mi også, har aldri vært noe problem!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 21. oktober 2007 #6 Skrevet 21. oktober 2007 Er helt lyst inni hos meg også, har blandt annet en Emmaljunga Edge Duo og den er marine blå med lyst inni.. Skal vel helst ikke være mørkt fordi det kan bli innmari varmt inni der!!
Phantom´ Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Helt hvitt bør det visstnok ikke være, for da kan den lille bli blendet, og det kan oppleves ubehagelig for øynene, men selv ville jeg nok gått for en lys variant.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 Det er visst bra for babyen at de er lyse inni har jeg lest et sted, derfor er de fleste det på bag-, duo- og kombivogner. På sportsvogner ser det ikke ut til at noen tenker på dette lenger, så jeg tror det har noe med hensyn til øynene til babyen å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå