♥Prinzessin♥ Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Inspirert av en tråd her og på Skravle: "Er dere virkelig så skinnhellige som dere gir dere ut for?" Å gi seg ut for å være skinnhellig, er det vel ingen som gjør. Å være skinnhellig er nemlig det samme som å være hyklersk. Og hvem gir seg ut for å være hyklersk? Det ER man, og så prøver man istedet å skjule det. :-) Ordet "skinn" foran et annet ord, betyr at man bare gir skinn av å være noe, og at man egentlig ikke er det. Les: skinndød. Skinnhellige mennesker er folk som gir uttrykk for å være fromme og gudfryktige, men som egentlig ikke er det. Så hvis man ønsker å spørre folk om de er så flinke og perfekte som de gir seg ut for, må man bruke disse ordene, og ikke det selvmotsigende "skinnhellig". Dagens lille. :-)
.Ann. Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg tipper at mange her gir seg ut for å være hyklere og skinnhellige, bare for diskusjonens del. Inkonsekvente kverulanter og kranglefanter som har ett sett regler for seg selv og et for andre. ;-)
♥Prinzessin♥ Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2007 Vet ikke om du helt skjønte hva jeg mente. ;-) Jeg ville bare forklare selve ordet. "Skinnhellig" betyr IKKE "veldig hellig". Du gir deg ikke ut for å være skinnhellig. Du gir deg ut for å være "hellig", men egentlig er du hyklersk. Så "skinnhellig" er det samme som å være løgner.
.Ann. Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Hehe. Ja jeg forstår. Må innrømme at formuleringa i overskrifta kansje ikke henger helt på greip. Hadde overskriften: Jeg har inntrykk av at her er en del skinnhellige mennesker? vært mer korrekt kansje? :-) Men den gjorde da nytten, lell. Flaks for meg at ikke alle er så observante som deg. Hihi.
♥Prinzessin♥ Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2007 Det hadde helt sikkert stemt! Det ER mange skinnhellige mennesker her. ;-) Hihi
.Ann. Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Fnis.De hadde jo helt sikkert stått fram. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå