Gå til innhold

morkaka ligger lavt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Det samme fikk jeg beskjed om i uke20, da jeg nå var til ny sjekk var alt ordnet seg (uke 24+2). Jeg ble forklart at som regel flyttet morkaken seg oppover etterhvert som barnet ble større. Faren med dette fikk jeg forklart var at morkaken flyttet seg nedover foran underlivet, da kunne det bli koplikajoner, men at dette var veldig sjelden. Så jeg tror nok at alt er ordnet seg til neste gang du skal til ul.

Det var litt dårlig at ikke legen forklarte deg hvorfor du skulle tilbake. Da jeg var i uke 18 fekk jeg samme beskjed. Jeg fikk time igjen uke 28. Dette var for å kontrollere at den hadde flytta seg oppover. Dersom den ligger lavt vil den blokkere for babyen å komme ut og dermed må eventuelt keisersnitt utføres.

Ikke noe å bli kjemperedd for, men skjønner godt at du ble engstelig.

Ligger den lavt fremdeles er det keisersnitt som blir måten babyen kommer ut på... litt dumt de ikke forklarte deg det med en gang.. jeg fikk heldigvis den forklaringen.. Jeg skal på ny ultralyd i uke 32. Da håpet jordmor at den hadde flyttet seg litt...

Vi får se da... hadde vel trodd at det ble vanlig fødsel med nr. 3 og, men kanskje det blir ny fødselsopplevelse denne gangen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...