Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var sykmeldt i 1 år, fikk reb.penger i 3 mnd, så begynte jeg å jobbe (prøvetid), men måtte slutte pga bekkenløsning.. søkte dagpenger, fikk avslag fordi jeg ikke er arbeidsfør nok til å kunne ta lønnet arbeid.. har ikke fått noen som helst økonomisk støtte siden juni mnd, har bodd og levd på min mor i Kragerø, fordi jeg klarer nesten ikke å gå!

Min kommune er Oslo og Kragerø Nav/Trygdekontoret har ikke tatt noe hensyn til min situasjon i det hele tatt.

Skal søke rehabliteringspenger nå igjen, da Lurer jeg på om jeg får etterbetalt rehabliteringspenger for de mnd jeg ikke har fått noe?? Eller om det er et sted jeg kan henvende meg for å få det??

Ville satt stor pris på svar, Tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10689949-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp.. detta hørtes jo ikke så bra ut. Men vanskelig for meg å si hva du skal gjøre videre annet enn å ta kontakt med Navkontoret ditt (vet jo ikke grunnen til at du var på rehab). Kan nok være at du ikke bør melde flytting til mor (da dette vil kunne ta fra deg en del støtte) men flytte tilbake til oslo (si at du bor i Oslo til Nav Oslo) dersom dette er planen din.. Men du vil neppe ha krav på så mye støtte der heller..

Du burde jo hatt krav på sykepenger dersom bekkenløsning var problemet i forrige jobb (vet ikke om du ble sagt opp eller sa opp eller hvordan dette har seg..)

Dersom det er noen grunn til det kan du jo melde deg tibake på rehab og dermed ha krav på støtte frem til du føder evnt lenger alt ettersom hva legen din sier (tror dette ikke har tilbakevirkende kraft). Du burde fått en del råd av legen din i dette tilfellet, men desverre vet de sjeldent så mye om støtteordninger.. Men som sagt oppfyller du fortsatt kravene til rehabpenger så kan man gå tilbake på dette tror jeg..

Dersom du flytter til oslo og ikke får rehab eller arbeidsledighetstrygd vil du trolig måtte kontakte sosialen som er forplikta til å gi deg husly og støtte til mat osv.. men det er neppe et luksusliv..

Håper det ga deg noen vinklinger, men er nok bare Nav som kan hjelpe deg med dette da det blirr litt komplisert..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10689949-noen-som-vet/#findComment-10726329
Del på andre sider

ja, grunnen til at jeg måtte slutte var p.g.a bekken.l,var på prøvetid på siste jobben, snakket med sjefen om at jeg hadde en del smerter,og da ble vi enig om å begynne på prøve tid, så vi var enig om dette da!

har pratet med Nav, og saksbehandleren min for sykepenger hadde kontaktet videre etter samtalen med meg, hun som er ansvarlig for rehabliteringspenger, og sendte meg skjemma ang r.p, har sendt in søknad,og legen skal sende inn legeerklæring.. Adressen min er fremdeles i Oslo,men regner med og være hos mamma til jeg blir bedre, klarer jo nesten ingenting selv :(

Har ikke noe barn fra før,venter min første nå :) har termin 16.desember, selv om det har vært veldig vanskelig rundt meg under svangerskapet så gleder jeg meg så vannvittig :)

Tusen takk for svar,håper ting begynner å ordne seg snart, alt har godt imot meg fran til nå,på tide med noe positivt!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10689949-noen-som-vet/#findComment-10727343
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...