Gå til innhold

hvor lenge varer en tilstoppete melkegang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en runde med brystbetennelse i forrige uken og det gikk over, men har fremdeles det som kjennes ut som en stilstoppete melkegang. Er ikke hard rundt gangen, bare i den ene gangen. Blir ikke mindre eller mykere med massering, etter babyen har spist, og heller ikke etter jeg har pumpet meg. Er litt bekymret at det kan være en tumor men kan være at jeg er hysterisk, så hvor lenge kan disse tilstoppete melkegangene være tilstoppete? Jeg skulle ha fremdeles hatt brystbetennelse hvis det hadde ikke åpnet seg, ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du behøver ikke fremdeles å ha brystbetennelse selv om du har tilstoppet melkegang.

Ta det med ro, legg på varme i god tid før amming/pumping, og pumpe/amme hver 2 time på dagtid og hver 3 time på natt helt til tilsoppingen slippper. Det kan ta mange dager, og det kan gå over plutselig.

MIn erfaring er å pumpe litt først, så legge til baby og la baby suge TOMT, det gjør baby mye bedre enn pumpa. På den måten drenerer du melkegangene ganske effektivt. Ikke bekymre deg for tumor med det første....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...