Gå til innhold

Bade i badekar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har peiling på om det er skadelig for foster å bade i badekar? Mener jeg har hørt noe om det varme vannet og har blitt litt usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

barnet vil ikke sette pris på om du blir for varm (det samme som ved feber) fostervannet blir varmere, så pass på temperaturen

 

og ikke bad de fire siste ukene før fødsel, eller ihvertfall ikke etter slimproppen er gått, grunnet infeksjonsfaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bade etter at slimproppen har gått, men ikke etter at vannet har gått.

Trodde dette jeg også ved min forrige fødsel, men da vanet gikk i badekaret på sykehuset trodde jeg det var farlig å bade (slimproppen hadde gått mange timer før) men jeg ble fortalt at man ikke skulle bade etter vannet hadde gått.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å bade selv om man er gravid.

Man skal passe på at ikke fosteret blir overopphetet som det nevnes over, men i vanlig badevann er det helt greit å være.

Når det gjelder farer forbundet med bading og slimpropp, så er det ingen. Det er jo vanlig at JM sender den fødende hjem med anbefalinger om å ta beroligende bad, dersom man har mye kynnere, eller modningsrier uten at det er nært fødsel. Da har som oftest slimproppen gått for lengst.

Det er jo mange som føder i vann, og da er hygiene ekstra viktig.

 

Passe varme bad anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...