Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #1 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg synes ikke flaskene og pumpeutstyret blir skikkelig reint. Vasker med såpe og vann og koker på slutten av dagen. Likevel er det er fettlag i flaskene. Hvordan gjør dere det?
ana baroma Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 Legger i bløt i zalovann etter hver gang jeg bruker det, vasker med flaskekost + koking. Demonterer utstyret også, og sjekker at det er reint før koking.
trollet66 Skrevet 21. oktober 2007 #3 Skrevet 21. oktober 2007 Husk å skylle alt sammen i kaldt vann rett etter bruk, dersom det ikke gjøres kan det bli rester, melkeproteienene reagerer med varmt vann. Jeg gjør dette, og før sterilisering legger jeg alle delene i varmt zalovann, ikke nødvendig å bruke børste da. Skyller i passe varmt vann og steriliserer. Har til nå ikke levert ¨dårlig¨melk til sykehuset, så jeg tror det er greit det jeg gjør....
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 Når du sier steriliserer- hvor lenge koker du utstyret da? HI
trollet66 Skrevet 21. oktober 2007 #5 Skrevet 21. oktober 2007 Nå bruker jeg strilisatoren til Avent, det er et helt nytt liv for en som steriliserer mye og ofte!!!! Men ved vanlig koking, så legges delene i kaldt vann og kokes i 8-10 minutter
trollet66 Skrevet 21. oktober 2007 #7 Skrevet 21. oktober 2007 Den koster rundt tusenlappen ny, men jeg kjøpte min brukt på Finn.no (350)Den tar samme plass som en 10 liters gryte omtrent. Den har gjort sterilisering til en ¨lek¨ her hos meg!!! Var veldig glad for å ha hatt den da jeg var på hotell i Oslo en helg, hørte jo ikke om smitten før jeg kom hjem da......Men likevel!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå