lillir Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Var på UL i dag,og fikk beskjed om at det så veldig bra ut. Skal ha uttak på tirsdag.. Men hvilken str bør egga egentlig ha?? Mine var fra 10mm til 18-19mm.. Vil de bli mye større?? Skal gå på sprøyta 2 dager til..:-))
Flippa m Frida Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Eggene vet jeg ikke hvor stor de er, men de er nok betydelig mindre enn folliklene - og det er folliklene som blir målt på UL nå. Størrelsen på dem sier vel noe om hvor stor sjansen er for at de innholder modne egg når man tømmer folliklene ved uttak. Follikler på 18-19 mm er bra, og jeg fikk beskjed nå om at mine som var på 15-16 gjerne kunne blitt litt større. Derfor ble jeg også stimulert et par dager til. Det er for å få mer å velge i når uttaket skal skje. Lykke, lykke til Da skal du sette EL-sprøyta på søndag?
lillir Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 Selvfølgelig var det folliklene jeg mente..hehe..:-)) Skal ta EL.sprøyta på søndag ja,og har igjen to dager med sprøyta,så regner med at de vil vokse litt til? Hvordan ligger du an i prosessen da? Er første gang for oss,så alt er veldig nytt,og til tider forvirrende.. Takk for lykkeønskninger!! :-)
Flippa m Frida Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Vet at det er mye forvirrende med dette, og jeg lærte først ved 2.forsøk at folliklene ikke nødvendigvis inneholder egg f.eks. Eller de gjør jo det ellers hadde det ikke vært follikler der, men det trenger ikke løsne egg er vel det riktige. De vil nok absolutt vokse litt til på 2 dager, hos meg vokste de jo litt på bare 1 dag! Vi er kommet litt lengre enn deg nå, har 2 befrukta egg som forhåpentligvis deler seg som de skal til i morgen. Og da er jeg klar til å bli ruger. Håper det holder med ett forsøk for dere
lillir Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2007 Takk for svar Flippa,og masse lykke til!!! Håper selvølgelig også at det vil lykkes for oss,men vet jo at det ikke er en selvfølge.men holder troen oppe!! :-))
Brumm Skrevet 20. oktober 2007 #6 Skrevet 20. oktober 2007 Hei! Folliklene vokser fra 1-2mm i døgnet. Noen vokser raskere enn hos andre. Hadde du hatt feks 2 follikler på 19 og mange på 8, ville de nok bare tatt sjanse på å bruke de 2 største. (det har skjedd med meg flere ganger) Men da du har flere større, vil de få meg seg flest mulig. Det høres veldig bra ut og du har mange egg. Du trenger ikke å bekymre deg lille venn!!! Men er jo ikke rart en gjør det. Det er ingen ting som er noe fasit her. Det er forskjellige prosedyrer på hver enkel klinikk og ting som kan fungere bra for en person, trenger ikke fungere på en annen. Her inne hører vi så mye, og en vil alltid lure på om en selv gjør "det riktige". Lurer selvfølgelig jeg og. Innerst inne lurer jeg jo på om folliklene som er rundt 15, om de kan vokse seg store nok når uttaket er på mandag.... Men Jon Hausken vet hva han gjør!!! Tenk- det kommer mange pasienter fra hele landet til han, også mange fra England!!! Han har peiling, det er jo jeg et bevis på!!!!!!!!!!!!!!!! Masse lykke til!!! Klem
lillir Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2007 Blir helt rørt når jeg leser svaret fra deg Brumm.. Er visst en større påkjenning enn jeg har trodd det her. Føler meg jo ovenpå,men også veldig alene til tider. Glad for at jeg fant denne siden,er jo så mye en lurer på i en sånn prosess!! Jeg har også tro og tillit til Jon Hausken,en dyktig mann med en flott stab rundt seg. Og de sa jo at alt så veldig bra ut,og virket veldig opptimistiske..:-)) Gruer meg litt til uttak,men pokker heller,jeg må jo igjennom det og ingen har vel daua så langt!! Krysser fingrene for oss jeg..:-))
Brumm Skrevet 21. oktober 2007 #8 Skrevet 21. oktober 2007 Du er jo god da:o) Ja jeg stoler virkelig på Jon Hausken. Vi får kalle barnet Jon om det blir gutt, hehe!! Uttaket kommer til å gå så bra! Det er veldig individuelt med smertene. Jeg har aldri hatt noe spes vondt. Men veldig viktig at du drikker masse vann i etterkant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Etter første gang, fikk jeg så magesmerter i etterkant. Etter eggene er tatt ut, er all væsken ute og må fylles opp igjen. En kan få store buksmerter om enn ikke gjør det. De andre gangene har jeg drukket masse, og ikke hatt problemer!!!!!!!!!!!!!!!!!! All lykke ønsker jeg deg!!! Dette skal bli vår beste julepresang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg kommer ikke til å være her så mye i rugetiden. Må prøve å finne på litt ting og ikke tenke såååå mye på det. Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå