Gå til innhold

Jeg er så bekymra! Flere som vil dele bekymringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er danseinstruktør og er nå gravid. Er utdannet instruktør og lever da av dette. Er gravid i uke 5 og hadde mest sannsynlig min siste time med undervisning av dans i går da jeg føler meg så trett og distrè og klarer ikke holde tempo. Jeg har ikke fast arbeid, men går på timer. Gruer meg til å fortelle arbeidsgiver at jeg er gravid. Jeg kan jo gjøre mye annet enn være instruktør, spørs om de har behov for meg da....:(:(

Videre har jeg mistet to ganger før....Og er livredd for å miste igjen...Tar det nesten som en selvfølge at jeg mister.

Tegna jeg har nå er ekstremt rolig, behersket, ekstra omsorg for kjæresten og datteren min på 5 år. Trett som en dau sild og hard mage, hodepine!

Noen som vil meddele meg noen tanker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det hørtes ikke helt greit ut å være deg akkurat nå, jeg forstår godt at du bekymrer deg. Men det kan jo være at slitenheten er forbigående. Mest sannsynlig gjør den jo det iflg info her inne.. Dersom du kommer deg til hektene om et par uker er det da ingenting i veien for å fortsette som instruktør en god stund til. Kroppen din er jo vant til all bevegelsen så det er ingen grunn til at dette skal ødelegge dersom formen din blir bedre. Snarere tvert imot ;)

Ellers har du forhåpentligvis hatt en inntekt de siste 4 mnd før graviditeten noe som vil kunne gi deg grunnlag for foreldrepenger. Og det finnes mange mange løsninger.

Ta vare på deg selv og den lille spiren, ikke slit deg ut og prøv å ikke bekymre deg. ALT GÅR SEG TIL :o)

Trøsteklem fra

Skrevet

Og forresten, vi er mange med maaange ulike bekymringer. Bruker mye energi daglig bare på å fortrenge sure skumle tanker.. Hva gjør de egentlig for noe godt?

Det som skjer har en tendens til å skje samme hva prøver jeg å si til meg selv.. Og noen ganger tror jeg det jammen også (som idag hvor jeg fikk hysteri for ALT: har jeg spist noe dårlig stekt som jeg ikke har fått med meg, kommer jeg til å være uten penger før jeg får barnet (går på rehabpenger.. skikkelig usikkert!), blir barnet friskt? dødfødt? bla bla bla.. Men kom frem til at mye av dette er umulig å kontrollere samme hvor mye enerig jeg bruker på det. Så dro heller til ei venninde og hilste på babyen hennes :)

Skrevet

hei igjen!

Nå begynte jeg å tute pga det fine svaret ditt Barnkanskje...

Jeg går også på rehabpenger også har jeg levd på stipend og enslig forsørger penger frem til neste mnd...Så jeg aner ikke hva jeg har rett til. Vet bare at jeg har nok utgifter..Og barnefaren er lærling, men ferdig med lærlingetiden til våren...Jeg føler meg som en dritt akkurat nå. Også har jeg bare vært trett og lei meg idag. Er redd for å miste pga alle bekymringene jeg har og det emosjonelle stresset mitt....

Det er IKKE lett å være danseinstruktør i den grenen jeg danser i og det elevene krever av meg, desverre. Min siste dansetime er nok førstkommende mandag. Så skal jeg ta kontakt med legen og få en innvendig UL og se at hjertet har begynt å slå og banke som det skal, da blir jeg nok også langt mer roligere, i og med at jeg har mistet en gang for et halvt år siden....:(

Jeg er jo så ernergisk og positiv til vanlig at jeg blir gærn av å "ikke være meg selv"!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...