Gå til innhold

Når skal/har dere fortelle sjefen + kollegaer det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt.. Alle sier jo at magen synes mye tidligere med nr 2 da.. så kan kanskje ikke vente til over den "magiske" 12 ukers-grensa.. Når har dere tenkt/har fortalt det? Er bare 6 uker enda da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fortalte det for 2 uker siden og da var jeg i uke 9. Det er mitt andre barn jeg er helt ny på jobben og var sjikkelig kvalm og orket ingen ting så jeg lettet hjertet og sa det. Både om det går bra så hvet de det og kan forberede seg og om det går ille denne gangen også så kan jeg behøve litt tid på å komme over det.

 

Så like greit å få det ut syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det i uke 10. Er mitt første barn, og det hadde med jobbsituasjonen min å gjøre. Følte at det var helt naturlig å fortelle det mens vi hadde medarbeidersamtale... Godt å ha det overstått! Nå er jeg litt uti uke 11.

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til ei på jobb dagen jeg testet positiv, men det på grunn av jobben min. Mange farlige kjemiklalier osv. Så jeg må få tilrettelagt arbeidsdagen min. Men vet ikke helt hvordan enda.

Må vel si det til sjefen og, men avventer i tilfelle jeg kan slippe...

 

På en måte er det greit at noen på jobb vet, så får jeg fårståelse om jeg ikke er helt OK en dag...

Men noen offesiell erklæring kommer ikke før folk skjønner det av seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle det til sjefen på tirsdag.

Er 10+5 da. Noen av kollegene mine fikk vite det for flere uker siden.

Men nå må jeg si noe til sjefen, for det begynner visst å vise. (er så oppblåst). Fikk spørsmål fra en kollega forleden dag om jeg hadde fått mage. Så det begynner å vise litt. Er forresten mitt andre barn.

Men synes også de må få vite det, for de må kunne planlegge fremover. I følge min foreløpige termin, så får jeg bare utføre min jobb frem til 6.februar. Og etter det så må jeg ha hjemmekontor.

Da er det ikke mye tid for dem til å få tak noen til å erstatte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt sjefen, men vet at han holder det for seg selv. Syntes han burde vite det siden jeg er fryktelig sliten på jobb for tiden, jeg som ellers er supereffektiv og blid og på topp!

Er i uke 7..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde planer om å vente en god stund til (er 8uker nå) men var på båt tur med leder gruppa og ble kjempe dårlig (omgangs syken) så da begynte ryktene å gå, så da sa jeg det. men de har fått munn kurv til resten av medarbeiderne våre.

 

har ikke fortalt det til foreldrene våre ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 11+1 nå og har enda ikke sagt noe til noen på jobben, vet heller ikke hvordan jeg skal få sagt det. har vikariat ut desember, med mulighet for forlengelse fra nyttår. så er redd at dette kan hindre meg i å få forlengelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei, men sa det forholdsvis tidlig til sjefen min, etter første legebesøk. I jobben min innebærer det mye tunge løft, og jeg fant ut at det var like godt å si det til sjef og kollegaer, så de skjønte hvorfor jeg kommanderte så mye;) Er i tillegg veldig trøtt og uopplagt, og får forståelse for det.

 

Så i min situasjon, så gjorde det det veldig mye lettere å si det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

uff er så usikker på det jeg...

Venter nr 4 og sliter allerde med bekkenløsning.

 

Jeg jobber på sykehjem og det er masse tunge løft der.. Så jeg lurer litt på å fortelle det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...