Gå til innhold

sååå lei:(

juni-august-mai gull:):):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vondt i brysta annen hver dag.den ene dagen tenker jeg yes nå er jeg bedre og ammingen går som en drøm.dagen etter kan jeg værke før og etter og i amminga....det skifter nesten annen hver dag...det er så vondt.legen sa brystbetendelse men pencilin hjelper ikke og den pencilinen var jammen dyr og 438 kr!!......jeg gir snart opp,men samvittigheten tynger for jeg vet at jenta mi har så godt av det:) amma 10 mnd sist gang og da var det ingen problemer....hadde brystbetendelse da og,men jeg føler det var på en annen måte enn dette...... tips råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det er brystbetennelse???

Har det blitt gjort dyrking av melka!? Kan hende du sliter med Sopp, det er svinaktig vondt.

Ta en ny tur til legen, og gi en melkeprøve, be om å få Mykostatin til deg og baby dersom det er sopp. Inntil da. Lufte brystene mye, føne de tørre med hårtørker etter hver amming. Ha på olivenolje, og legg på et engangs kompress , lakenbiter el. lign mellom Bh og pupp. Kompresset bytter du hver gang du har ammet. Vær nøye med hygiene, bruk gjerne Antibac på hendene, sopp er smittsomt. skulle det være noe bakteriellt, så gjelder det samme.

Du skal se det blir mye bedre bare du gjør vekstvilkår for evenetuell sopp ugunstig, det å holde puppene tørrre hjelper i seg selv..

Skrevet

å takk for svaret.jeg hadde mine misstanker om at det ikke er brystbetendelse og at det er sopp etter det jeg har lest.men legen såg på brysta og sa at hvis det var sopp så skulle di være såre og sprukkne...:(og det var di ikke så han hjalp meg ikke...og bedre er jeg ikke.da skal jeg bare levere litt melk på legesenteret da og så ser di om det er sopp?? og skal jeg ha olivenolje rett på brystet??

Skrevet

Ja olivenolje rett på brystet. Har den en et lite galss med skrukort, alltid med meg. Bruker extra Virgin olje til puppestellet!!

Brystvortene behøver ikke være sprukne når du har sopp...

Få legen til å gjøre en dyrkning av litt melk ja,.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...