mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 jeg er til tider mye plaget med migrene, og lurer på hva jeg kan bruke nå? har ingen legetime før 14nov, tenkte å spørre da, men tenkte det kunne være noen som viste her inne også.... regner med at jeg får noen migreanfall før jeg skal til legen.. Parecet pleier bare å hjelpe meg ved vanlig hodepine.. ibux hjelper mer på migren, selv om migrene tabletter er best (uaktuellt nå). Pleier også å bruke kvalmestillende afipran, men kan vel ikke ta disse heller nå... Har en sønn på fire år, og må først og fremst ta meg av han... har en mann som jobber borte hele uken.. må klare dette selv, men blir tøft uten tabletter... noen med noen gode råd....? har prøvd akupunktur, men liten effekt så langt....
Kjukka Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Du finner informasjon om legemidler på www.felleskatalogen.no. Bare å søke på hvert legemiddel, så står det om gravidtet/amming litt lenger ned på siden.
Erisa* Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Paracet kan du ta, ibux er fy fy, spesielt i siste trimester. Jeg har også vært mye plaget med hodepine, som ikke går vekk selv med høye doser ibux eller paracet, og det er virkelig ikke noe kjekt! Det som har hjulpet for meg, er fysioterapi/manuellterapi. Det er jo verdt et forsøk:) Ang afipran, så står dette i felleskatalogen: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående neurologiske forstyrrelser hos barnet. I dyreforsøk har haloperidol i siste del av drektigheten vist forstyrrelser i innlæring og motorikk. Da det ikke kan utelukkes at dette er en klasseeffekt for dopaminreseptorblokkere, bør metoklopramid ikke gis til gravide i 3. trimester. Altså: Det skal gå bra å bruke nå i 1.trimester, men hvis du trenger det lenger enn det, bør du ta kontakt med lege. Jeg tror uansett jeg ville tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg, spesielt mtp migrenen, for å høre om h*n kunne ha noen råd. Evt spør om henvisning til fysioterapibehandling. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå