Jelly Belly Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 ..Kan dere hjelpe meg litt? Skal på jobbintervju i barnehage på mandag, men aner ikke hva de kommer til å spørre om! Noen som har råd/tips/erfaringer?? Vær så snill og kom med de.. Har så utrolig lyst på jobben!!!
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Kommer sikkert til å spørre om hva du legger i godt samarbeid, og om du er flink til å jobbe selvstendig... Det legges vekt på at man er åpen, ærlig og kanskje litt frempå type. Selvstendighet er viktig. Viktig at du tar initiativ. Musikk, forming og drama er et pluss, det samme er at du er glad i å være ute, gå på tur og ha aktiviteter i naturen o.l. Vær positiv og blid så kommer du nok langt på vei. Lykke til!
Jelly Belly Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 Uff, jeg har aldri jobbet i barnehage før. annet enn i praksisen da jeg gikk barne og ungdom. Men det var jo bare i to uker!!! Men jeg er jo kjempeglad i barn og er veldig glad i å leke! Kommer til å kose meg mer i sandkassen enn ungene.. Dessverre er jeg så tonedøv som overhodet mulig, men jeg liker og være ute og gå tur!! Håper virkelig det går bra..
Hemmeligheten Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tror de som jobber i barnehage bør være pliktoppfyllende, initiativ rik og sosial. I tillegg til å like barn og de aktivitetene som en har i barnehagen.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Så spennende! Jeg jobber i barnehage og elsker jobben min. Jeg var på intervju og da ble jeg redd. Der ble jeg grilla i 2 timer og var supersvett etterpå. Spurte om alt fra situasjoner til påkledning, lek osv. Jeg fikk jobben da ) Hvordan barnehage skal du på intervju i? Kommunal eller privat? Stor eller liten?
mor.monsen Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 På mitt jobbintervju spurte de om samarbeidsevner ol. Men det de la mest vekt på hva jeg syns var viktigst for barn i barnehagen. Der svarte jeg rett i følge sjefen m in. Det er trygghet. Så snakka vi en del rundt dette med hvordan man skaper trygt miljø for barn ol. Hva jeg kunne bidra med ol. Åsså var det snakk om en del tidligere erfaringer med barn.
Jelly Belly Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2007 Det er en kommunal barnehage med 76 plasser!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Så spennende. Lykke til!!
Krøvvel Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg jobber som ped.leder i en liten barnehage, og skulle jeg ansatt noen ville jeg nok lagt mest vekt på helhetsinntrykk. Men viktige ting er bl.a. - Liker du å være ute i naturen? - Har du gode etiske holdninger? - Hvordan trives du med å kommunisere med barn, og er det noe du ser på som problematisk? - At du er initiativrik og oppfinnsom Men det er jo så mye mer. Prøv å virke avslappet, ordentlig og åpen. Så ordner det seg helt sikkert.
mamma`n til nurk Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 Kan få spørsmål som f.eks: - Hvorfor vil du jobbe med barn? - Samarbeidsevner - dine positive, samt negative sider - hvordan du reagerer ved stressituasjoner, f.eks ved påkledning, matsituasjon, sykdom på avdelingen, skadede barn, etc... Det viktigste er at du er blid og fornøyd, ærlig, og samarbeidsvillig. Alt annet blir litt mindre viktig da.... Lykke til!!!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 jeg var på jobbintervju på bhg i går. fikk bl.a en case som jeg skulle løse (aldri opplevd det før da) jeg fikk masse spørsmål om hva jeg synes er viktig i arbeid med barn,hvordan du skal takle diverse hendelser hvordan du skal være i forhold til barn\voksne. hvordan styrern skal være+++++ hvor er intervjuet da? lykke til!! (bortsett hvis det er på samme jobben da,hehe )
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #13 Skrevet 19. oktober 2007 Det spørs vel veldig hvor du skal på intervu - hvor "nøye" de er. Da jeg søkte den jobben jeg har nå, var jeg på intervju i halvannen time. De spurte blant annet om - sterke/svake sider - hva som er viktig for godt arbeidsmiljø - hvordan jeg ville håndtere en eventuell konflinkt mellom medarbeidere - hvordan jeg ville håndtere en eventuell krisesituasjon - hvordan min "drømmebarnehage" var - erfaring - hva som er viktig i forhold til barna - hvordan jeg håndterer stressende situasjoner - hvordan jeg ville tilrettelegge aktiviteter for at de skulle fenge barn i ulik aldersgruppe - hvorfor jeg vil jobbe i barnehage - hva jeg kunne tilføre nettopp deres barnehage Husker ikke mer på rappen.. Men føler en seg trygg på hvorfor man vil jobbe i barnahage, så er man nok godt nok forberedt tror jeg.. Lykke til!!
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 Og..selvfølgelig: å være blid, imøtekommende og positiv er alltid veldig viktig! Ærlig engasjement blir også lagt merke til; at det merkes at du virkelig VIL ha nettopp den jobben =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå