Gå til innhold

Hjelp, trenger råd ang 3-hjulinger.

Anbefalte innlegg

Min kriterier:

Stilig 3-hjuling

Stor hardbag

Vendbar sittedel

Sittedel med mulighet for full liggestilling

Liten og lett sammenleggbar

Håndbrems hvia mulig

Regulerbart håndtak (jeg er lav, mannen er høy)

God handlekurv nederst

Forhjul snurrer, men kan låses

God å trille på f.eks skogsvei som på asfalt

Gode dekk/hjul

Dette fordi jeg vil klare meg lenge med kun 1 vogn og bare ha en liten reisetrille i tillegg etterhvert. Bor i en liten leilighet i byen.

Noen med tips om vogner som oppfyller mine kriterier?

Fortsetter under...

Jeg har mange av de samme kriteriene som deg så her venter jeg spent på svar :-)

De vognene jeg har funnet som er oppfyller de fleste av kriteriene er Teutonia Spirit S3 og Hartan Skater X.

-----Spirit S3:

Kalesje som felles ned lydløst

Vendbar innsats

Høydejusterbart håndtak

Romslig varekurv

Stabil 3-punktsfjæring

Svingbart og låsbart forhjul

Tysk modell har håndbrems

Kan fås med stor hardbag

Gode, brede og punkteringsfrie hjul

Sammenslått sportsvogn med hjul, cm:

Lengde: 88 cm

Bredde: 62 cm

Høyde: 58 cm

-----Hartan Skater X:

Vendbart sete

Håndbrems

Luftdekk

Skyvehåndtaket er høydejusterbart

5 reguleringer på ryggen

Sammenlagt vogn: 88 cm x 64,5 cm x 38 cm

Mia

Annonse

strengt tatt er vel ingen trehjulinger med vendbar sittedel og full liggestilling stilige ; )

man får desverre ikke i pose og sekk, tror kanskje ikke stilighet var det høyest prioriterte kriteriet til HI heller..............................

jeg vet bare om teutonia, hartan, TFK Pro3 og quinny som har vendbare trehjulinger med god liggestilling. (da regner jeg ikke typer som buzz for å ha god liggestilling.)

teutonia s3 med ensfarget stoff er vel kanskje den som er mest stilren av disse.

.....y2k har ikke svivelhjul......

tror ikke den vogna fins jeg ; )

S3 har ikke lufthjul

quinny har brems og lufthjul, men er trang både i bag og sportsdel

tfk twist er ikke vendbar

tfk pro3 har ikke svivelhjul

oth er ikke vendbar og ikke full liggestilling

easy walker, samme som oth

y2k har ikke svivelhjul

hartan er jeg usikker på om du får med lufthjul?

mitt beste råd er at du kjøper to vogner brukt for prisen av en ny. på finn er det masse fine vogner. jeg ville kjøpt en stor god bagvogn/combi med fire hjul til bruk det første året, da har du bagvogn med god fjæring og sportsvogn vendt mot deg. fra 1-3 år hadde jeg brukt en lettere forrovervendt trille, tfk,oth, EW eller lignende og beholdt den andre til soving hjemme/barnehage. for 5000 kan du få i både pose og sekk på bruktmarkedet.

sikker flere her inne som har vogner stående også : )

Det er vanskelig å finne en som fyller alle kravene tror jeg.. Det jeg kan si jeg har oppfattet er at 3hjulinger med vendbare sittedeler er mye tyngre enn de med kun fremovervendt sittedel. Dette tror jeg er pga stabilitet og sånt, hadde vogna vært like lett, hadde den vel nesten garantert vippa om ungen hadde tyngden hengende framover det enkle hjulet. Har selv hatt Teutonia Y2K med vendbar del, merk: den er ikke 3 hjuling, men 4 hjuling med tette framhjul, slik at den minner om en 3 hjuling. På denne er vektforskjellen mellom vendbar og ikke-vendbar Y2Kvogn ganske voldsom. Så kjenn uansett godt på vogna selv før du kjøper, ellers gjør du lett feil valg!

Kjenner flere som har kjøpt Teutonia S3, men kvittet seg med den ganske fort da de ikke synes den var god. Tror tung og vanskelig og stor sammenlagt var nevnt, men dette er jeg ikke egentlig sikker på.

Har inntrykk av TFK og Phil&Teds som de beste 3hjulingene, sånn generelt, men disse er jo ikke vendbare. Men jeg hører mest skryt om de, mye mer enn klager! Hvordan de ser ut, er jo smak og behag, men å si at TFK er kjempestygg synes jeg var litt uvanlig..de fleste er jo veldig begeistret for denne! Dessuten er vel barnets trygghet og komfort viktigst, til syvende og sist, og denne vogna fyller visst de fleste krav her bedre enn de fleste. Har lyst på den selv, men har ikke bestemt meg enda!

Men kan jeg spørre hvorfor du er så opptatt av 3 hjul? Jo, jeg synes de er kjempestilige og snertne for d meste selv, men på mange måter synes jeg faktisk mange 4hjulinger er bedre, og det er faktisk ikke rent sjelden de er mindre sammenlagt og lettere å håndtere! (Snakker nå ikke om digre duovogner av SIMO og sånt..) Og generelt sett mer stabile. Så jeg tror jeg ville kjent på noen av de også før jeg bestemte meg. feks Teutonia Mistral (vendbar med å slenge styret over til andre siden! kjempesnertent!), Emmaljunga City Cross (tror det var den som var så lett og behagelig), +++ Tror jeg foretrekker 4hjuling fra begynnelsen av ihvertfall og så kanskje litt mer 3hjuling når ungen er på min unges alder 1,5 og oppover. Da er de litt mer...passelige til sportslige 3 hjulinger! Og da begynner det å bli veldig praktisk med lette og snertne 3hjulinger!

Hadde faktisk Basson Roma i begynnelsen selv og var egenlig veldig fornøyd jeg, men det er nok ikke den stiligeste vogna du finner nei, om enn enkel og nøytral.

Men håndbrems er et megapluss, det er jeg helt enig i!! Ihvertfall om du bor et sted med mange bratte bakker! Lykke til med valget uansett; det beste rådet jeg kan gi er at du bør ta deg goood tid til å kjenne på de i virkeligheten før d bestemmer deg, selv om du har tenkt å bestille på nett elelr noe. Folk har utrolig mange forskjellige meninger om vogner, så du kan veldig lett bomme om du skal handle vogn bare ut fra andres anbefalinger!

Annonse

Hva med OTH. Har stort sett de samme kvalitetene som TFK, unntatt håndbrems. Og det tror jeg ikke man savner om man ikke har det. Har man først hatt det, og skal gå tilbake til ikke å ha, så kanskje.... OTH er iallefall mye finere å se på enn TFK. Mye renere linjer, og mindre dill og dall...

Sjekk ut Quinny 3xl :o)....vil tro det er en vogn etter dine kriterier.Selges bla på barnas hus.Jeg vurderer selv & kjøpe denne.+ maxi cosi sin bilstol.med base (best i test) som man bare kan klikke rett på vogna uten & ta barnet ut av stolen.Kjekt når man er på shopping osv :o)

Har du sett på DBS edge?

www.dbsbaby.no

Stilig 3-hjuling - ser kanskje litt klumpete ut, er vel ikke akkurat stilig men har et sporty utseende.

Stor hardbag- nei, men mykbag med avstivede kanter. Ser stor ut på bilder iallefall

Vendbar sittedel - ja, det har den

Sittedel med mulighet for full liggestilling - ja, full liggestilling og regulerbart fotbrett

Liten og lett sammenleggbar - vet jeg ingenting om, men har målene 99x56x39 cm sammenlagt

Håndbrems hvia mulig- det har den

Regulerbart håndtak (jeg er lav, mannen er høy) - det har den

God handlekurv nederst - ser sånn ut

Forhjul snurrer, men kan låses - det har den, kan låses fra styret

God å trille på f.eks skogsvei som på asfalt - skal være god på terreng, sier DBS iallefall =)

Gode dekk/hjul - gode lufthjul

Vogna veier i tillegg bare 13 kg, ikke verst for en vendbar trehjuling. Oppfyller jo de fleste krav, så ville iallefall tatt en titt på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...