Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så deilig da.da er det bare å lese seg tilbake og la legene gjøre

jobben sin...hehe.

hvor har dere søkt?

vi skal igang med første forsøk nå.begynner å spraye på fredag:-)

masse lykke til,håper dere kommer inn fort!

Vi bor på sørlandet, så har søkt Porsgrunn.. Var det stedet gyn anbefalte, eller det de pleide å bruke..

Kan jeg spør hvorfor dere søker? Er det lang ventetid i Tromsø?

Ei inne på assistert befrukt. tipset om at det gikk ann å sette seg på ringeliste ved avbestillinger.. Så det tror jeg vi kommer til å gjøre så fort vi får brev om at søknaden er mottat.. :-) Er så utrolig utålmodig! :-)

Annonse

Vi hører til Riksen.har hatt ett AIH forsøk,men er første IVF.

blir jo litt spennende,men har egentlig gtt opp det å bli gravid.

har aldri sett en positiv test,så motet er ikke på topp...

men gøy å prøve noe nytt da:-)

er ikke ventetid på Riksen for tiden,kanskje det er lite pågang i Porsgrunn

også...får håpe det!

Dollypopp, er det ikke noe ventetid på riksen? Da håper jeg virkelig at det er lite hos Porsgrunn også.. Er såååå utålmodig! :-) Kan jeg spør hva AIH er? *litt grønn* Skjønner godt at du har mistet troen.. Men håper dere har håpet da!! Føles veldig uvirkelig at vi skal få oppleve å se krysset :-) Lykke til! Er det lenge til du skal ha ivf forsøket?

AniBer: Går det ann å sende henvisning til både Riksen og Porsgrunn? Trodde bare man kunne sende til et sted jeg.. :-/ Tok det lang tid fra henvisningen ble sendt til du fikk brev? Bare 4 mnd ventetid? Sant?? Ååååå, nå ble jeg super glad!!! Jeg var inne på siden til sykehuset, og der sto det 6 mnd tror jeg.. Men det er sikkert lite oppdatert da, for det sto ikke noe dato for når det var oppdatert...

Ja, det er viktig å holde på med noe så går ventingen mye fortere.. Hva tar du etterutdanning innen? Vi holder også på å pusse opp!! Så nå kan babyen bare komme :-)

Lykkeliten: Gynekologen vår har ihvertfall sendt henvisning til både riksen og Porsgrunn. Tok ikke så veldig lang tid fra henvisningen ble sendt til vi fikk svar. Det sto egentlig 7 mnd, men det var strøket over og de hadde skrevet 4 istedet. (I Porsgrunn altså) Har ikke fått noe brev fra Riksen enda... Jeg tar spes.ped på kveldstid, utrolig spennende. Er utdannet barne- og ungdomsarbeider..

Klem

Annonse

AniBer: Min gyn sa at det ikke var lov å søkt 2 steder samtidig når man skal ha offentlig prøverør, så kanskje det er derfor du ikke har hørt noe fra Riksen? Sikker på at det ikke ble sendt kun til Porsgrunn?

Nøtt: Jeg fikk brev fra Riksen samme dag som jeg fikk brev fra gyn at henvisningen var sendt. Det brevet fra Riksen var bare en bekreftelse at de hadde mottatt søknad.

• 2 uker senere...

Turbotrollet: Du har helt sikkert rett i at det ikke er lov å søke 2 steder samtidig. Jeg har sikkert bare misforstått min gyn, han snakket om både Riksen og Porsgrunn. :)

Nøtt: Det tok 3 uker fra henv. var sendt til jeg fikk svar fra de. Jeg ringte etter ca. 14 dager for å høre om de hadde mottatt henv. Det gjorde kanskje til at de sendte så raskt svar, det vet jeg ikke...

Nå venter jeg ihvertfall på at jeg skal få mens slik at jeg kan få tatt blodprøver som da blir sendt til Porsgrunn. Jeg har snakket med mange som anbefaler Porsgrunn fremfor Riksen, bl.a fastlegen min senest i dag.

Mandagsklem

jeg sendte en mail til de i porsgunn i dag om at noen fikk bare 4mnd ventetid. jeg fikk til svar at de hadde ca 6-7mnd ventetid. men sån det så ut i dag så ville jeg komme inn januar/februar. jippi... det er ikke lenge til altså! så da blir det kanskje barn i 2008. :)

Åååå så bra!!! Krysser fingrene for at det blir 2008 baby på deg!! :-) Heldiggrisen som får sette i gang snart!!

Jeg trodde bare det tok en uke fra gyn sendte henvisning til jeg skulle få brev i posten? Har gått tre uker nå.. Jeg er såå utålmodig! Hehe :-)

Hei Lykkeliten! Jeg vil bare på det sterkeste anbefale deg å maile/ringe Porsgrunn og høre om de har mottatt søknaden. Jeg hørte nemlig ingenting på fire-fem uker, så jeg sendte mail. Fikk til svar at de ikke hadde mottatt noen søknad. Der satt jeg med skjegget i postkassa. Etter mye om og men fikk jeg tak i gynekologen min, og han hadde GLEMT å sende den!! Gjett om jeg ble sinna.. :-(

Jeg ringte til Porsgrunn i dag! Ho fant ingenting, dvs ho sa at dem ikke hadde mottat noe.. Ho virka litt ufyselig egentlig! Jeg spurte om hvor lang venteliste det er nå, og da sa ho bare at jeg ville få et brev etter at de har mottat søknaden... Hva gjør jeg nå? Burde de ikke ha mottat den? Det er jo tre uker siden jeg var hos gyn.. :-/ Årh!!! Alltid må det være noe! Kanskje jeg burde ringe gyn i morra? Men føler meg som en masekopp når jeg ringer å maser..

Nøtt, jeg kan godt tenke du ble sinna!! Det er ikke vår oppgave å minne dem på å sende søknaden!! :-)

Porsgrunn sendte svar den 16.10 at de hadde mottatt min henvisning den 08.10. Der sto det opprinnelig en ventetid på 7 mnd, men de hadde strøket over det og skrevet 4 mnd. Jeg har ikke fått time til første konsultasjon, men fikk med en blodprøverekvisisjon som jeg skulle ta ved 1. mens. Så nå går jeg bare og venter på at tanta skal dukke opp da, sannsynligvis neste uke. Vet ikke hvorfor de opplyser forskjellige ventetider, men det var kanskje ventetiden akkurat da de mottok min henvisning. Jeg satte meg også opp på liste hvis det skulle dukke opp en ledig time før den tid...

Krysser fingrene for oss alle sammen!!

Torsdagsklem

Jo, ring og mas! Det er slik man kommer seg fram i helsevesenet dessverre. Hvis ikke de har mottatt søknaden, så er det sannsynligvis fordi gyn ikke har sendt den. Og hvis du bruker samme gyn som meg (har inntrykk av at du er fra sørlandet?), så må du iallfall ringe, for han er et somlekopp av dimensjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...