Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 1-åringen vår må få Ventoline for å få åpna opp luft veiene. Noen som har erfaring med dette på så små barn? Ikke så lett å få satt maska over nese og munn så lenge som 10 innpust......
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Hvis det er vanskelig å få i medisninene og dette er svært nødvendig, ville jeg bedt om å fått et forstøverapparat i stedet. For det er vel en babyhealer du har kanskje? Forstøverappart er kanskje like skummelt, men jeg tror kanskje du vil føle deg litt mer betrygget på at barnet faktisk får i seg medisinene.
allergibarn Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 tror du får mer respons på www.dinbaby.no under "eksem og allergi"
Gjest Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Hei! Har to unger med astma(3 + 6 år) begynte med astmamed ved ca. 8 mnd alder med ørste barn. Fikk da Bricanyl mikstur (samme virkestoffgruppe som ventoline). Blandet i saft. da gikk det ned uten problemer. Må vente litt lenger på effekten- ca 20- 25 min. Ellers finnes et annet innhalasjonskammer som kun krever 3-5 innpusinger - også med "baby"-maske.- AERO CHAMBER !!! Ca en tredjedel så stor !!! Mye lettere å ha med seg ogå ! Det finnes også forstøverapparat som IKKE bråker - AERONEB GO !!! Kun batteridrift. leveres med transportveske. Nett liten sak. Kan kun benyttes til anfallsmedisin (Ventoline o.l) Så annet apparat må evt. nyttes for forebyggende medisin (Pulmicort, Flutide o.l) Lykke til!!!!!!
d",)~^~^~ Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Ser at det er lenge siden du spurte, men andre kan kanskje få bruk for svaret mitt :-) Jenta vår begynte med astma medisin da hun var 15 mnd. Hun er veldig glad i kosedyr, så for oss var det et lurt triks å få henne til vinke til bamsen som er avbildet på det røret hun puster i. Og så fikk hun gi bamsen sin medisin når hun hadde gjort det først.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Her har jeg en gutt på 9mnd som bruker forstøver marskin og får blandt annet ventoline minst 6 ganger i døgnet.Sikkelig ille.Og hender vi må holder han fast med masken i ansiket hans.Men bruker ofte og synge til han eller sette osv framfor tv.
allergibarn Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 vi skal begynne med dette på mandag... gruer meg litt, han er 22 mnd og en sterk og sta unge.... så jeg vil gjerne ha flere tips?!?!
2005+2007+2009+2011 Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Eldstejenta vår begynte med astmamedisin da hun var 1 år gammel. I begynnelsen var det en blanding av premie (sjokoladepops) og tvang (vi holdt henne, men ikke i så mye som 10 pust - hun måtte bli vant til det først). Dessuten hjalp det veldig at hun gjorde det i barnehagen der flere andre barn også tok astmamedisin samtidig. 22 mnd tror jeg vil gå greit, iallfall med anfallsmedisinen. Da hun ble så stor var det nok å minne henne på at hun ville bli bedre i pusten av å ta medisin. Hun merket jo selv at det hjalp på pusten å ta medisin. Lykke til!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Har brukt babyhaler på lillemor da hun var liten,(fra ca 10 mnd til ca 1,5 år) var ikke noe problem, gjorde litt stas på det da, og talte til ti mens vi holdt den over munn og nese, og sa ti som et høydepunkt hvis du sjønner. Er jo ikke sikkert det virker på alle, men det er kanskje verdt et forsøk.
snuppedupp Skrevet 9. oktober 2008 #10 Skrevet 9. oktober 2008 Vi fikk tips på sykehuset at jenta vår skulle få leke med masken for å bli vandt med den. Det fungerte ikke, men så ble hun så syk en dag at da maktet hun ikke å stritte mot og etter dette har det gått helt fint. Hvis de ikke vil må du rett og slett bare bruke makt, det gjør det på sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå