Gå til innhold

Oppkast ikke som omgangssyke?


Barnkanskje? m liten prinsesse

Anbefalte innlegg

Sorry ekkelt spm. Men våknet som vanlig kvalm imorges. Og hadde sinnsykt vondt i magen (type spist noe jeg ikke burde eller luftsmerter eller noe). Stod opp og spiste en rista brødskive med skinke (fersk)..

 

Og så plutselig begynte jeg å gulpe opp maten og fortsatte å være kvalm. Ser jo at jeg har vært heldig sålangt, for tidligere hver gang jeg har spist har jeg kommet over kvalmen stort sett.. Nå er den vedvarende..=? Merkelig..

 

Er gravidoppkast annerledes enn omgangssyke? Det gjør nemlig ikke vondt, maten vil rett og slett bare ikke være i magen og ligger i halsen istedet.. Beklager igjen ekkelt spm. Bare litt forvirra her:s

 

Er 8+5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes i alle fall det er forskjell på gravidoppkast og omgangsyke - eller, dvs, kvalmefølelsen i seg selv er annerledes. Jeg har vært mye kvalm, men nesten ikke kastet opp i svangerskapet. Men i går fikk jeg antakelig i meg noe jeg ikke tålte, og spydde (unnskyld grafisk fremstilling!) veldig. Uvelfølelsen var nokså annerledes - den jeg har hatt ifm graviditeten sitter liksom et litt annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmefølelsen jeg har under graviditet minner meg ofte om bilsyke. Kan føle meg uvel, men kanskje mer svimmel og "uggen" i kroppen i tillegg.

Jeg kan klare å avlede den til tider, og kan til og med greie å spise og drikke helt fint selv om jeg er uvel.

 

Kvalmefølelsen og type oppkast under omgangssyke er en type kvalme som jeg kjenner går direkte på "matmagen", og som ofte minner meg mer om en sterk fyllesyke. Da klarer jeg ikke tanken på mat eller drikke, og ingen må røre i meg for da kaster jeg opp.

Og da er det faktisk ingenting som kan avlede meg, det eneste som hjelper er å kaste opp og få ut "jævelskapet".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK FOR SVAR!

 

Har gått i hele dag og vært forundret over dette oppkastfenomenet mitt.. Er skikkelig merkelig følese som kan beskrives litt som anonym sier, uvel i hele kroppen men har likevel en klar forbindelse med matlyst og magen..

 

Sorry mitt litt rare spm (ler litt her jeg ligger). Grunnen til at jeg spør er også at jeg bor i OSlo, har hatt en del vondt i magen i det siste og nå kaster jeg opp.. Er nok litt småhysterisk også av meg. Er litt redd bakterier samtidig som jeg syns jeg er helt festlig hysterisk til tider, vet jo at bakterier er en nødvendighet osv.. Har også ei venninde som har hatt omgangssyke så ble litt nysgjerrig på hva greia med meg var. Vann, spysjuke eller gravid.. hehe..

 

Men saken ble til slutt grei. Greide bra å avlede det med å komme meg ut, spiste masse mat som jeg beholdt ( noe som usunt og drepende for omgangssyke mager som PØLSE og pommes frites). Så har nok dermed utelukka spysjuken.. er nok rett og slett bare en av gledene ved graviditet da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...