Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Legger ut innlegget her også (+2 .trisemester), fordi kanskje flere her som vet om kremer og tiltak i dette trisemesteret. Av en eller annen grunn har jeg en legg som har store blå merker som er ømme å ta på, og de har blitt mørkere og større i dette svangerskapet, og jeg er nå bare 13 uker. (Ble undersøkt i 8.mnd sist svangerskap for blodpropp i dette beinet, men heldigvis var det ikke det) Tenker med gru på hvordan dette ene beinet vil se ut etter seks mer mnd. (Legen skal ringe meg i midten av neste uke, og kanskje gi meg råd, men klarer ikke å vente med å gjøre noe som kan hjelpe dette beinet til å se normalt ut!!) Noen tips for kremer eller måter å få opp blodsirkulasjonen i dette høyre-beinet? (ps hidrudoid virker ikke) Hilsen en blå høyre-legg
Ezmeralda Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Bruker du støttestrømper? :-) Bra for blodsirkulasjon i bena!!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Nei, det bruker jeg ikke. Hvor kjøper jeg det?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Smør med Hiruduid og bruk støttestrømper. C Hirudoid Stada Arzneimittel AG Lokaltvirkende antikoagulans. Pakningsvedlegg VarenummerATC-nr.: C05B A01 SALVE: 1 g inneh.: Mukopolysakkaridpolysulfat 3 mg tilsv. 250 E (enheter bestemt ved aktivert partiell tromboplastintid), cetostearylalkohol, glyserol, isopropanol, kaliumhydroksid, myristylalkohol, stearinsyre, tymol, ullfettalkohol, metyl- og propylparahydroksybenzoat (E 218 og E 216), renset vann. Indikasjoner: Hematom, infusjonstromboflebitt, overflatiske flebitter og forsøksvis ved tromboserte hemorroider. Dosering: Salven masseres lett inn i det aktuelle område 2-4 ganger daglig eller appliseres med en kompress påført salve.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 apotek og samarit har støttestrømper:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Tusen takk for alle svar! Selv om Hidrudoid ikke hadde effekt forrige gang, så får jeg prøve igjen. Håper det virker da. Er det noen som vet om kremen virker, som har blitt bedre. I såfall etter hvor mange uker/mnd ble dere bedre av å bruke kremen?? Støttestrømper skal i huset snarest:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Tips for blåmerker og blodutredelser er arnika-olje som er helt naturlig helsekost preparat og fåes som olje og homeopatmedisin. Den får blåmerker til og forsvinne fortere og stopper evt. blødninger. Også fin rett etter fødsel når såret etter morkaken skal gro. Lykke til!
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er av den typen som får lett blåmerker til vanlig. Har funnet ut at japansk olje (fås kjøpt på helsekost) er effektiv. Den fjerner ikke blåmerker men hjelper til for å bedre blodsirkulasjon og er bra for musklaturen. Den maserer du inn etter behov, men gjerne et par ganger om dagen i begynnelsen. Er faktisk også effektiv på kramper for de som sliter med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå