Gå til innhold

kan jeg bli og hvor lenge er det håp for?

Anbefalte innlegg

Jeg er rett og slett utslitt føler jeg.. Har termin i midten av januar,

så skal ikke ut i perm før slutten av desember.

Men jeg er så sliten, og føler meg generellt ikke bra i det hele tatt,

men jeg har ingen sånne ting som bekkenlønsing eller sånnt.

Jeg jobber på kontor så jeg har ingen fysisk slitsom jobb,

men jeg drar kl 06 og er ikke hjemme før 18oo. Pendler.

Og da er det middag, rydde og vaske, og unger.

Innen klokken er 9 har jeg sovnet i soffaen.

Jeg sover dårlig, har konstant press i magen og har ingen arbeidslyst eller motivasjon, hver morgen jeg våkner føler jeg meg utslitt og teller timer og dager til jeg kan bli hjemme.

Dette går jo ut over meg, samboeren min,

familien vår og alt, jeg er så sliten noen ganger at jeg bare byg grine,

eller går rundt og er dritsur.

Kan jo heller ikke være bra for babyen?

Kan jeg bli sykemeldt? Er det håp for å kunne være sykemeldt ut

svangerskapet? Hva kan jeg si til legen?

Fortsetter under...

Hva med en gradert sykemelding? Det kanskje er lettere om du kan sykemelde deg 30-40% å gå tidligere fra jobben? sånns ett får du bedre tid til familie og hjem og fårhåpentligvis til å slappe av litt mer? Føler du bare for å være hjemem hele dagen bør du kanskje det en periode, men trust me.... det er kjedelig i lengden. Kanskje en 100% sykemelding en uke hadde vært no, for så å gå over på en gradert? Snakk med legen din. Kan godt hende de forstår.

Selv er jeg sykemeldt av en rekke årsaker. Hadde det ikke vært for at jobben ligger over en time unna hjemmefra hadde jeg fått prøve meg i aktiv sykemelding. Men det blir for slitsomt med pendleveien. Så leger kan ha forståelse for det.

Bruker over en time å komme meg på jobb jeg også, og enda lenger på å komme meg hjem pga togtider....=(

For å være helt ærlig har jeg bare lyst å bli hjemme rett og slett.

Er så sliten og lei, og har hatt et par sykemeldinger allerede som har vært på 1 og 2 uker, har ikke hjulpet stort.....

bli ærlig ... snakke direkt med lege.. kansje du kan jobbe 50% eller kanske du trenger en pausa... husker at deg og barna er viktigste nå... en arbeidsgiver har altid noen mulighet å finner en vikar... men du har ikke mange muligheter å få vikar som mama... så tenker på deg selv. bli mor er en stor jobb og krever mye... ta din tid for deg selv.

Det er klart du kan bli sykemeldt. det er viktig at du tenker på barnet og at du må lade opp til den store begivenheten!! hvis jeg var deg ville jeg startet med gradert sm evt. aktiv sykemelding. selv om man ikke har en fysisk tung jobb kan det være tungt å jobbe.. snakk med legen din!!

Annonse

Hallo :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for 100% Sykemelding, jeg er det selv og det er veldig deilig å kunne slappe av på dagene og gjøre ting etter mitt behov. Når man er gravid så er det den beste årsaken uansett til å bli sykemeldt. Jeg er hjemme nå fordi jeg sover 2-4 timer om dagen, er veldig trøtt. Vondt å sitte for lenge også, jeg har ikke termin før i slutten av mars og har vært sykemeldt fra dag en... Men det var fordi i begynnelsen såsovna jeg på jobben og var hele tiden kvalm og begynte å kaste opp...

Det viktigste for deg nå er å ta vare på deg selv, det er jo ikke noe ferie når man får barnet heller selv om det er også mesteparten bare kos ;)

Vi skal jo gå igjennom en fødsel også, trenger all styrke til det også ;)

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...