FrøkenKnallkul Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Vi sier "Åskar" når vi uttaler navnet til lillegutt, har aldri tenkt på at det kunne uttales rett frem med trykk på O`en.... Er det veldig vanlig eller?? En kollega av meg, som visstnok har en liten O-Oskar i familien, ble veldig forundret over vår måte å uttale navnet på... Spurte om vi skrev det med Å!!! Men... eh... nei, det gjør vi altså ikke!! Er det jeg som har gått glipp av noe her?
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Dette tror jeg varierer med dialekter. Selv kan jeg være godt troende til å uttale navnet med O. :-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Her er det Å, har aldri hørt noen si det med O
Milletrille Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg sier Åskar. Aldri tenkt på eller hørt at det kan uttales med O, så det blir nok unntaket fra regelen Fint navn!
Phantom´ Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg sier og Åsskar. Litt samme problem som med Oliver. Ålliver Olliver Oliver (som man uttaler oliven)
Clemencia Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg sier "Åskar". Men mange her jeg kommer fra (Sunnmøre) sier Oskar med o. Vet ikke hva som er vanligest jeg, men man sier vel helst d som foreldrene kaller barnet
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Åssgar...k'en blir på en måte litt stum...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Åssgar ja :-) Sånt varierer med dialekt. Faren min heter Torgeir, og det er ment å skulle uttales med o, men noen uttaler det med å...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #13 Skrevet 20. oktober 2007 Åssgar (uttales likt som gresskar)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå