Gå til innhold

Bør jeg trappe ned?

Anbefalte innlegg

jeg er straks 34 uker på vei, 3 uker igjen til permisjonen starter. Har jobbet 100% hele tiden. Har kontorjobb og har vært i veldig bra form så det har egentlig ikke vært noe problem. Men nå begynner konsentrasjonen å dale på slutten av arbeidsdagen, er mindre effektiv og tar flere pauser enn før, og når jeg kommer hjem er jeg kjempesliten. Lurer på å sykemelde meg 20% eller noe sånnt, sånn at jeg kan gå en time tidligere hjem hver dag. Men det hender jo at man i perioder er sliten uten at man er gravid også, så jeg vet ikke helt om samvittigheten min tillater meg det. Jeg er jo bare trøtt! Spesielt siden det er en hektisk periode på jobb nå er jeg litt usikker. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10679423-b%C3%B8r-jeg-trappe-ned/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er en følelses sak. Om du føler for å trappe ned bør du gjøre det. Husk...om ikke lenge har du en liten en som krever masse energi. Du burde kanskje lade opp batteriene i stedet for å bruke reserver på jobb? Men som sagt. Det er noe du må føle på sjøl.

Lykke til i hvertfall! :)

Hei!

jeg har 6 uker igjen til permisjon, og har nå gått ned til 50 % stilling..

Føler nå at jeg har mye mer energi, og føler meg ikke så sliten lenger..Det verste er korsryggen og halsbrannen..

Har kontorjobb jeg også, og stivner veldig når jeg sitter på en kontorstol hele dagen..Spurte sjefen om å få ny stol, men det fikke jeg ikke, og når ikke de kan tilrettelegge for meg, så sykmelder jeg meg!

Basta bom!

Spør om du kan få sykemeding på 20-30 %, slik du kan få kortere arbeidsdager og se om ikke det hjelper.

Jeg har 2 uker igjen på jobb og sitter også fremfor pc hele dagen. Kjenner at jeg begynner å bli sliten + ukonsentrert og vurdere å be om sykemelding slik at jeg ikke trenger å jobber mer enn 5-6 timer til dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...