Gå til innhold

Pusteproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, nå sliter jeg fælt her. Har i flere dager slitt med pusten. Får liksom ikke trekt pusten ordentlig ned. Må ta ordentlig "mage-drag", og jobbe med hele kroppen for å få inn nok luft og trekke pusten ordentlig. I tillegg gjesper jeg nesten hele tida. Det begynte for snart en uke siden, men har blitt mye verre i dag.

Har også hatt dette før. Som regel varer det bare en kort stund, men i jula i fjor varte det i over en uke. Har nevnt det for legen, men han kan ikke si noe uten at jeg kommer dit mens det står på. Men hvis jeg bestiller time til uka, så er det sikkert over igjen innen den tid. Må kanskje insistere på at det er akutt?

Uansett, er det noen som aner hva det kan være? Tror liksom ikke det er angst eller panikkangst, siden dette kommfer hjemme, i senga, på jobben, eller hvor som helst, og varer så lenge. Feks så er det jo ekstremt ille nå, og nå har jeg sittet rolig ved tv'n og pc'n i hele kveld.

Vær så snill å svar hvis dere aner...!!

Fortsetter under...

Skrevet

Astma?? Slik har jeg det, og jeg er har astma.. en mild utgave heldigvis:)

Skrevet

Ok. Men jeg trodde at man da ble veldig kortpustet, og at det piper i brystet eller noe sånt??

Skrevet

Har du hatt noen psykiske plager tidligere? Panikkangst kan komme hvor som helst når som helst.. men du vil også ofte ha andre reaksjoner samtidig.. kaldsvetting, svimmel, urolig, føler frykt, hjerteklapp, kvelningsfornemmelse...gjerne ikke alle samtdig, men noen av de.Har du kun problemer med å puste og ellers er alt helt fint, ville jeg tro det er noe mer fysisk..

Skrevet

aldri vært pipelyder på meg, men jeg har vanskelig med og få trukket pusten nok... akkurat som at jeg må vente på at jeg sukker... først da får jeg nok luft..

jeg reagerer ofte slik hvis det er en sterk lukt i nærheten, men kan også komme helt av seg selv mens jeg sitter helt rolig...

bruker sjelden medisin, men av og til må jeg ty til det...

Skrevet

Nei, har ingen av de andre symptomene, og har heller aldri hatt psykiske plager.

Annonse

Skrevet

Hva med å sjekke lungene? Naboen min som er 23 år gammel og plutselig en natt kolapset ene lungen hans. Det er faktisk veldig vanlig at det skjer.

Skrevet

Høres litt ut som det jeg har ja. Får prøve å ringe legen i morra. Greit å få sjekket.

Skrevet

Du bør ta kontakt med lege i morgen - si at du trenger en akutt-time. Hvis du blir enda verre nå i kveld vil jeg faktisk råde deg til å dra på legevakta - tung pust bør tas alvorlig. Mener ikke å skremme deg, men ville bare komme med et godt råd.

Skrevet

Ok, takk for alle svar. Ringer legen i morra tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...