Gå til innhold

Kveldskvalme? Anyone??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste par ukene oppleved å bli kvalm på kvelden, i går var det så ille at jeg kastet opp men stort sett er det som å være bilsyk... På morgenen er jeg helt fin igjen... Noen andre som har det sånn? Er dette symptom på et eller annet? Håper det er symptom på at alt er vel. Er ca 8-10 uker på vei.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt med kvalme når man er gravid.. VI er mange her inne som sliter mer eller mindre med det... Man kan vel si at det er et symptom på å være gravid feks?

 

;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har i dag vært veldig kvalm etter middag og er fortsatt og kjenner meg kvlam etter jeg har spist om morgenen..akkurat som om magen må tilvenne seg frokosten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskvalme går liksom under navnet "morgenkvalme". Dermed tenker mange at det nettopp er om morgenen gravide er kvalme.

Og santnok er mange det, men like normalt er det at kvalmen dukker opp på en hvilken som helst annen tid av døgnet.

Selv er jeg så "heldig" og får være kvalm døgnet rundt....!! :(

 

Så om det kun er kvelden kvalmen dukker opp for deg, burde du egentlig være "fornøyd" med det, -synes jeg...hehe...

 

For når man er kvalm om morgenen, - skal stelle seg, stelle eventuelle barn, smøre niste og frokost og prøve å spise frokosten, få i barna frokost, komme seg ut av døra i tide, og faktisk klare å kjøre uten å spy utover hele bilen eller nesten svime av, det er rett og slett klin umulig!

 

Så heldigvis har jeg en utrolig forståelsesfull, snill og tålmodig mann som tar seg av morgenstell og kjøring av tulla til barnehagen. -Jeg har nok med meg selv...-og det har jeg egentlig resten av dagen også, sånn som formen er om dagen... Så jeg føler meg ikke akkurat som noen god mor eller kone for tiden... :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. kan eg bare spør om noe:

Hvis man blir kvalm etter å ha spist et måltid ute på resturant... er det et tegn på at den maten absolutt ikke burde blitt spist? eller er det bare kvalmen som tilfeldigvis viser seg ...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo bli kvalm fordi du har forspist deg??

 

De få gangene innimellom som jeg er ute på restaurant og spiser, så har jeg en tendens til å bli litt småkvalm, og gjerne litt dårlig i magen dagen etter. Men det er nok mest sannsynlig fordi det er mat som jeg spiser så sjeldent at magen derfor reagerer litt på det.

 

Men om du skulle bli ekstremt kvalm, få feber og skikkelig tarmtrøbbel, er det grunn til å tro det var noe galt med maten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste ganske lite, men så spiste jeg blekksprut! og jeg vet ikke om det er så bra... Men om jeg så skulle fått magetrøbbel, er det veeeldig farlig for barnet?? åååh... får ikke sove jeg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...