Gå til innhold

Hårfarging.


ann-k 82

Anbefalte innlegg

Hei,er det noen her som farget håret under graviditeten? Har lest at det ikke er påvist at det er skadelig for fosteret etter de tre første mnd.. Er nå 27+5 og da bør det ikke være noe fare? Har kjøpt en mild hårfarge uten ammoniak. Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal nok være greit, ja:)

Men obs obs: noen opplever at håret oppfører seg annerledes under graviditeten, slik at fargen ikke blir riktig! Jeg tror jeg ville gjort det hos frisør, men du kan jo alltids prøve hjemme først:) Det er jo mye billigere!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja,er vel noe med det og:) Frisørene har vel litt mer peil enn meg,men samtidig er det myye billigere å gjøre det hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke engang på at det kunne være farlig, jeg... Farget det for ca. 2 uker siden, hjemme som vanlig, for da slipper jeg å kaste bort så mye tid og penger i frisørstolen. Syns i grunn det blir bra nok det man gjør hjemme, selv om fargen av og til viker en del fra det jeg trodde jeg skulle få. :) (Er ikke alltid jeg har blitt så fornøyd etter farging hos frisør heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget håret hjemme for en stund siden. Var kanskje 10-12 uker på vei. Det tok overhode ikke farge. Det var veldig rart for jeg har aldri opplevd det før. Så gikk jeg til frisøren for å gjøre det. Det tok sent farge der også, og jeg satt mye lenger enn jeg egentlig skulle. Nå trenger jeg en oppfriskning i topplokket men er usikker på hva jeg skal gjøre. Det er visst mye rart som skjer med kroppen når det ligger en liten skatt i magen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som skjer med oss når vi er gravide, og av og til kan det gå ut over håret. Da mener jeg at håret ikke tar farge, eller fargen blir helt merkelig. Dette kan vedvare lenge etter man har født. Dette er pga hormonene våre. Det som også kan påvirke fargen er faktisk tablett bruk, f.eks antibiotika eller pencilin, eller at man rett og slett har menstruasjon. Det sistnevnte eksempelet har igjen med hormoner og gjøre. Ingenting er unormalt når det gjelder håret, ihvertfall ikke når det gjelder farging. lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...