Gå til innhold

Noen som har mørkbeiset merbauparkett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha et mørkt, litt sånn grå-svart gulv. Merbau er som kjent litt mørk rødlig i fargen.

Noen som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt merbeau parkett! Anbefales ikke, striper og riper viser kjempe godt, og om det blir litt skittent på gulvet, vises også det tvert! Visst er det stilig med mørkt gulv, men jeg ville heller anbefalt et lysere....

Skrevet

Skjønner.. Men saken er ikke at jeg skal ha nytt. Jeg skal beise den som er fra før. Og det er merbau. Kan jo male det hvitt, men det er plan B, hvis det ikke går an å beise den mørkere. For jeg misforstår deg ikke nå? Har du prøvd å mørkbeise merbauparketten din?

Skrevet

Okei, sånn ja! Hehe, misforsto deg! ;-)

Har en kompis som mørkbeisa sin parkett, men han gikk fra mellombrunt til merbaufarget, så det blit vel heller ikke helt riktig.. Det var visstnok sinnsykt mye jobbing for å få det fint, mange lag lakk og beisen er lite holdbar. Tror nesten jeg ville gått for hvitmaling om det var meg...

Men om du ikke får mer vettugge svar her inne enn mitt halvgode, så anbefaler jeg deg å snakke med en malemester eller noe! ;-) De har sikkert flere gode tips! :-)

Lykke til!

Skrevet

He he... Tusen takk, Auroras.. Synes det hjalp litt, jeg assa;)

Skrevet

Hei!

du må ikke finne på å male parketten!!! parkett er levende materiale som beveger seg, maling vil dermed sprekke opp!!

Og i tillegg er det meget vanskelig å få det fint.. Mye arbeid!

Om jeg skulle ønsket meg denne forandringen hadde jeg villet skiftet hele parketten!! Legge parkett er arbeid som selv mor kan gjøre..

Jeg har hvitoljet eikeparkett, superfornøyd. Støv synes ikke, riper blir ikke mørke!!

Skrevet

skulle ønske je så dette innlegget før jeg kjøpte min meraobu eller hva den heter. må jo støvsuge hver eneste dag for at ikke ting skal syns jo. var ikke veldig praktisk nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...